معاون متوسطه وزارت آموزش وپرورش روز سهشنبه در آیین تجلیل از هنرجویان هفدهمین دوره مسابقه علمی کاربردی شاخه کاردانش سراسر کشور در هرمزگان افزود: در یادگیری تئوری نمیتوان به همه اهداف نظام تعلیم و تربیت در تربیتهای تمام ساحتی دانش آموزان دست یافت بلکه باید نحوهی یادگیری وتوسعه را در راستای کشف خلاقیتهای ذهنی وفرصتهای اشتغال و کارآفرینی را به دانش آموزان آموزش داد.
علیرضا کمرئی بیان داشت: اقدامات و آموزشهای ارائه شده به هنرجویان تا زمانی اثر بخش میشود که محصولات و خروجی ما کیفیت لازم را داشته باشد.
معاون متوسطه وزارت آموزش وپرورش اظهارداشت: دانش آموزان اید قادر باشند خود را با شرایط مختلف اشتغال و کار در جامعه وفق دهند و توسعه حرفهای برای افزایش سازگاری را فراگیرند.
وی ادامه داد: درسال تحصیلی جدید ۱۲۰ هزار هنرجوی کشور درهفدهمین دوره مسابقه علمی کاربردی شاخه کاردانش شرکت کردند که پس از پنج مرحله برگزاری درآزمونهای علمی وتئوری، ۲۰۳ نفر به مرحله پایانی راه یافتند.
این مقام مسوول در وزارت آموزش وپرورش گفت: این مسابقه علمی به ما کمک میکند تا میزان و کیفیت آموزشهای مهارتی هنرجویان، شناسایی خلاءهای آموزشی، اصلاح و ارتقای فرایند آموزش در هنرستانها و میزان فاصله آموزش هنرستانها در نقاط مختلف کشور تا مرز نرمال و مطلوب را دریابیم.
وی تاکیدکرد: برای رسیدن به هدف مطلوب نیازمند همکاری همه جانبه دستگاههای دولتی و غیردولتی با آموزش و پرورش هستیم، چرا که این نهاد فرهنگی بهترین بستر یادگیری در درازمدت آموزش (دوره ۱۲ ساله) دانش آموزان را در اختیار دارد.
هفدهمین دوره رقابتهای علمی- کاربردی هنرجویان هنرستانهای شاخه کاردانش کشور از ۱۳ تا ۱۵ بهمن به میزبان استان هرمزگان برگزارشد.
دراین مسابقه ۲۰۳ هنرجوی رشته کاردانش در چهار زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات و هنر و ۳۴ عنوان رشته از ۲۹ استان کشور به مدت ۲ روز در ۶ هنرستان شهرستانهای بندرعباس و رودان باهم به رقابت پرداختند.
نظر شما