کاشان- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: ۱۰ تشکل قرآنی در زمان حاضر در زمینه‌های گوناگون مشغول تربیت قرآن‌آموزان این شهرستان هستند.

فضل‌الله بصیرت روز شنبه به مناسبت هفته قرآن و عترت در نشستی با خبرنگاران اردستان یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت با ایجاد معاونت و اختصاص بودجه لازم، در این بخش به صورت ویژه فعالیت می‌کند.

وی افزود: چهار موسسه قرآنی با مجوز ارشاد، سه دارالقرآن کریم و ۲ دارالقرآن آموزش و پرورش در زمان حاضر در شهرهای اردستان و زواره فعال هستند و در بیش از ۸۰ درصد مسجدهای این شهرستان، تلاوت قرآن کریم در قالب طرح تلاوت نور برگزار می‌شود.

رییس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان بیان کرد: این اقدام‌ها موجب شده است تا افزون بر ۱۰۰ نفر در حوزه حفظ قرآن در شهرستان فعال باشند که از میان آنها ۶ نفر در حوزه حفظ کل قرآن فعال هستند.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۶۰۰ نفر در موضوع روان‌خوانی و قرائت و دیگر شاخه‌های مرتبط با قرآن در شهرستان اردستان در حال آموزش هستند.

بصیرت در ادامه با اشاره به هفته قرآن و عترت تشریح کرد: پنج اثر ادبی مرتبط با مسایل قرآنی به جشنواره قرآن و عترت استان اصفهان فرستاده شده است و البته در این ارتباط برنامه‌های ویژه‌ای در شهرستان اردستان نیز اجرا می‌شود.

وی برپایی محفل‌های انس با قرآن کریم و قدردانی از فعالان قرآنی، نشست کتاب‌خوانی با موضوع قرآن و عترت، اختصاص غرفه قرآن و عترت در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب بخشداری مرکزی، نشست‌های تفسیر نهج‌البلاغه در کانون‌های فرهنگی هنری مسجدها را  از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت در شهرستان اردستان عنوان کرد.

هفته قرآن و عترت از ۱۹ تا ۲۵ بهمن‌ماه ادامه دارد و این مناسبت امسال با شعار تربیت قرآنی، هفته مهدوی نام‌گذاری شده است.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.