۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85296836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری اردستان نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

کاشان - ایرنا- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تکمیل و راه اندازی آن نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

رضوان امامدادی روز دو شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به سفر آذر ماه سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اردستان و بازدید ایشان از این مرکز مقرر شد، برای تکمیل و بهره برداری از این مجموعه اعتبار ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد:در اعتبارات سال جاری مبلغ ۳۰ میلیارد ریال پیش بینی و مصوب شده، اما هنوز تخصیص نیافته است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان بیان کرد: مرکزفرهنگی هنری اردستان در زمینی به مساحت یکهزار و ۷۰۰متر مربع با ۷۰۰ متر مربع زیربنا در ۲طبقه در حال ساخت است و با بهره برداری از این مرکز کمبود فضای هنری برای هنرمندان شهرستان رفع می شود و تولید آثار هنری به ویژه در رشته هنرهای نمایشی رشد قابل توجهی پیدا خواهد کرد.
امامدادی بیان کرد:این شهرستان ۱۵۰ نویسنده،مولف و محقق فعال، ۵۰ شاعر، ۱۰هنرمند فعال در حوزه نقاشی و خوشنویسی،چهار کانون آگهی تبلیغاتی، ۶ مرکز چاپ دیجیتال، ۲ موسسه انتشاراتی، یک موسسه فرهنگی هنری مجوز دریافت کرده (۲موسسه در حال صدور مجوز)، پنج موسسه قرآنی فعال، یک سینما و یک آموزشگاه آزاد موسیقی دارد.
وی گفت: ۴۷ کانون فرهنگی هنری مساجد، ۲۰ حافط قرآن کریم، ۵۰ نفر درحال حفظ و ۵۰ قاری قرآن در این شهرستان فعالیت دارند، همچنین از ابتدای امسال تاکنون این اداره حدود ۲ هزار جلد کتاب به کانون های فرهنگی هنری مساجد، مدرسه ها و کتابخانه پامنار زواره اهداکرده است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha