گناباد- ایرنا- ۱۱ طرح عمرانی، خدماتی و فناوری در نهمین روز از دهه فجر در شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا از این تعداد ۱۰ طرح با هزینه ۸۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد و یک طرح با هزینه چهار میلیارد ریال اعتبار در بجستان به بهره برداری رسید.

حامد قربانی فرماندار گناباد در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: طرحهایی که در این شهرستان به بهره برداری رسیدند شامل طرحهای عمران شهری شهرداری گناباد مثل احداث بلوارهای شهدای خبرنگار و امام حسین (ع)، بهسازی پارکهای آبی قنات قصبه و جانباز، تکمیل مجتمع ایستگاه زائر، اصلاح هندسی بلوار بهاباد و بلوار پروفسور پاکدامن با اعتبار بیش از ۶۸ میلیارد ریال و راه اندازی کلینیک رادیولوژی درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال است.

رییس مرکز رشد فناوری گناباد هم گفت: همزمان با نهمین روز از دهه فجر دو طرح فناورانه شامل سیستم اعلام سرقت آدرس پذیر هوشمند و طراحی و ساخت سیستم هوشمند کم مصرف نور با اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به ثمر نشست.

حسین تقوی افزود: دو محصول سامانه یکپارچه سازی معاملات کشاورزی نظیر چسب ترمیم گلخانه و چسب عایق استخر کشاورزی شرکت بهین صنعت سبز صدرا هم رونمایی شد.

مجید اکبری معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بجستان هم از بهره برداری واحد تولید زغال با اعتبار چهار میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

۱۱۵ طرح با مجموع اعتبار بیش از ۲۶۳ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

شهرستانهای گناباد و بجستان با مجموع ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارند.