بجنورد- ایرنا- دبیر ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان شمالی گفت: حدود ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و امنیتی برگزاری این دوره از انتخابات را در استان برعهده دارند.

مهردخت قوپرانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: ۸۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در دوم اسفند ماه امسال در خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

 دبیر ستاد یازدهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان شمالی اظهار داشت: برای هر شعبه اخذ رای بدون احتساب نیروهای امنیتی ۲۰ نفر تعیین شده است.

وی گفت: از مجموع ۱۴۰ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌اکنون ۶۳ نفر برای تصدی چهار کرسی نمایندگی در حال رقابت هستند.

قوپرانلو  اظهار داشت: از این تعداد نامزد، ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، ۱۹ نفر در حوزه اسفراین و ۱۲  نفر هم در حوزه انتخابیه شیروان است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در انتخابات پیش رو در این استان واجد شرایط رای دادن هستند افزود: تمامی پیش بینی ها برای برگزاری انتخابات در استان انجام شده است.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.