تهران- ایرنا- رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در باره حذف برخی مطالب از کتاب های درسی دانش آموزان گفت: اگر حذفی در محتوای دروس و اصطلاحات صورت گرفته است منشاء آن یافته‌های تخصصی و مطالعات دقیق کارشناسی است.

به گزارش روز یکشنبه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی،  حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم اظهار داشت:  اگرچه بسیاری از تغییرات کتب درسی در دوره مسئولیت اینجانب نبوده است، اما تا آنجا که بررسی موضوع بیانگر تسرّی نگاه کارشناسانه دارد، مورد حمایت و پذیرش است و اگر در جایی نیاز به مطالعه، تحقیق، بررسی، کسب نظر بیشتر از صاحب‌نظران مطرح باشد، با روی گشاده استقبال می‌کنیم. بر همین اساس نمی‌پذیریم که نیازهای واقعی دانش‌آموزان را با  منافع صنفی و اقتصادی دیگران عوض کنیم.

وی افزود: درهای سازمان به روی همه باز است. امروز از دانش‌آموز تا معلم، اصحاب رسانه و دارندگان تریبون، اساتید و نخبگان جامعه و حتی والدین خود را در امر تألیف و تولید محتوا سهیم می‌دانند؛ پیشنهاد می‌دهند، برای ما مطلب ارسال می‌کنند و یا در جلسات و برنامه‌های مختلف، در ملاقات‌ها و مراجعات هفتگی، طرح دیدگاه می‌کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان کرد: حتی از منتقدین صاحب‌نظر که اساس انتقاد آنها مبتنی بر دلسوزی است، دعوت می‌شود. ما همه این نکات و گفته‌ها را در جمع بندی کارمان مؤثر می‌دانیم و در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ می‌کنیم؛ و برای انجام رسالت و وظیفه سازمانی خویش از فضاسازی‌ها و جریان‌سازی‌های کاذب هراسی نداریم.

به گزارش ایرنا، برخی مطالب مانند انتگرال در ریاضی و برخی اصطلاحات از کتب درسی دانش آموزان حذف شده و آموزش این دروس به دوران دانشگاه موکول شده است.