«حسین مدرسخیابانی» در نامهای به «محمدجواد آذریجهرمی» با موضوع تغییر الگوی خرید مردم جهت مبارزه با بیماری کرونا، راهکارهایی برای حمایت از گروههای مختلف شبکه تجاری شامل وارد کنندگان و صادر کنندگان، واحدهای صنفی و همچنین شبکه لجستیکی و مصرف کنندگان پیشنهاد داد.
قائم مقام وزیر صنعت در این نامه درباره اهداف حمایتی نوشت:
۱- حمایت از کسب و کارها برای کاهش فشار هزینهای در شرایطی که کاهش فروش و درآمد دارند.
۲- بهبود زیرساختهای مرتبط با فروش و توزیع کالا و خدمات.
۳- کمک به مصرف کنندگان جهت تامین پایدار موارد مصرفی به صورت ایمن (ایمن از حیث ریسک ویروس کرونا).
قائم مقام وزیر صنعت به حمایت از حمایت از کسب و کارهای فعال تاکید کرده و گفته است: حمایت از کسب و کارهای فعال در این حوزه و ترغیب مصرف کنندگان جهت خرید اینترنتی حائز اهمیت ویژه است و به این منظور پیشنهادهای زیر مطرح میشود:
۱- بهبود و افزایش پهنای باند کشور، به خصوص در حوزه کسب و کارهای اینترنتی (مخصوصا در شهرهای بزرگ درگیر با ویروس)
۲- کمک به کاهش هزینههای مرتبط با ارائه خدمات اینترنتی در پیامک ارسالی به عموم مردم
۳- ترویج استفاده از خرید اینترنتی در پیامکهای ارسالی به عموم مردم
۴- استفاده رایگان و یا با تخفیف ویژه از خدمات اینترنت مصرف کنندگان برای تعامل با کسب و کارهای اینترنتی