هیچ کلمه ی زیبایی وجود ندارد که شما بخواهید برای مکالمه یاد بگیرید! شاید تعجب کنید که چرا به یکباره آب پاکی را میریزیم روی دستتان اما حقیقت همین است! زیبایی یک مکالمه به روان بودن آن، توانایی انتقال مفهوم و همچنین درک آنچه که می شنوید و نشان دادن عکس العمل مناسب است. نه اینکه صرفا مجموعه ای از کلمات خوش آوا را یاد بگیرید و هر کجا که جایش باشد و نباشد از آن استفاده کنید! ساده ترین کلمات هم می توانند زیباترین کلمات انگلیسی باشند اما به شرطی که در مکالمه، استفاده درستی از آن داشته باشید. در اصل مهم ترین نکته این است که تکنیک های یادگیری لغات زیاد و همچنین تکنیک های شنیدن و صحبت کردن را قوی کنید تا مکالمه عالی داشته باشید. به همین دلیل توصیه ما این است که از فکر  حفظ کردن لغات خوش آوا بیرون بیایید و به تقویت پایه های لازم برای مکالمه مناسب تاکید داشته باشید.

چطور زیباترین کلمات انگلیسی برای مکالمه را پیدا کنیم؟

پیشنهاد می کنیم علاوه بر مطالعه کتاب های متفاوت با هدف تقویت واژگان، مشاهده فیلم های انگلیسی زبان و همچنین تمرین مکالمه را فراموش نکنید. تکنیک های متفاوتی برای به یاد ماندن کلمات و همچنین استفاده صحیح از آن ها در مکالمات وجود دارد. بهتر است سراغ این تکنیک ها بروید. از نمونه راهکارهای مناسب برای یادگیری کلمات می توان، به یادگیری هم معنی ها اشاره کرد.

توجه داشته باشید که فرآیند آموزش لغات را برای خودتان سخت نکنید. نیاز نیست که بعد از یادگیری لغات مناسب برای مکالمه به دنبال یادگیری لغات متضاد باشید. چیزی که باعث می شود شما مکالمات زیباتری داشته باشید، یادگیری و استفاده صحیح از کلمات مترادف و هم معنی است. یادگیری این تکنیک در بهبود مکالمات شما بسیار موثر خواهد بود.

می توان ادعا کرد که زیباترین کلمات انگلیسی همان مترادف و هم معنی کلمات رایج است که کمتر کسی از آن ها استفاده می کند. از این رو در ادامه این مقاله به بررسی چندین کتاب آموزش زبان انگلیسی مناسب برای افزایش توانایی در به یاد ماندن کلمات و همچنین استفاده از آنها در مکالمات خواهیم پرداخت.

کتاب‌ های واژگان انگلیسی کاربردی - English Vocabulary in Use Series

اگر تازه کار هستید و در ابتدای مسیر یادگیری واژگان جدید قرار دارید، این کتاب بهترین انتخاب برای شماست. این مجموعه کتاب که از پرفروش ترین کتاب های دانشگاه کمبریج است، با دسته بندی واژگان به 5 بخش اصلی واژگان ابتدایی، مبتدی، متوسط رو به پایین، متوسط رو به بالا و پیشرفته تقسیم شده است. از دیگر ویژگی های مثبت این کتاب، آموزش به هر دو لهجه امریکایی و بریتانیایی است.

از آنجایی که این کتاب به چند سطح مختلف تقسیم شده است، برخی از زبان آموزان ترجیح می دهند به صورت همزمان مطالعه کتاب grammar in use را هم با همین کتاب پیش ببرند. در صورتی که می خواهید در زمینه گرامر هم مهارت های خود را تقویت کنید، از این تکنیک استفاده کنید و با توجه به سطحتان کتاب  grammar in use را هم همزمان با این کتاب مطالعه کنید.

دیکشنری تصویری آکسفورد Oxford Picture Dictionary 3rd Edition

این دیکشنری برای کسانی که قوه تخیل قوی دارند، یک انتخاب بی نظیر است. در کلیه جلدهای مختلف این کتاب  واژگان به صورت تصویری آموزش داده شده است و به دلیل متد تصویری ساده و جذابی که دارد از بهترین منابع آموزش واژگان به شمار می روند.

در این کتاب، لغات به بهترین شکل دسته بندی شده و با تصویرهای مربوطه به بهترین شکل ممکن توضیح داده شده اند. بهترین ویژگی دیکشنری آکسفورد این است که با پرسش های مطرح شده به خوبی شما را آماده می کند تا موقعیت قرار گیری یک کلمه در قسمت های مختلف جمله را درک کنید.

از اصلی ترین مشکلات زبان آموزان در قسمت یادگیری واژگان این است که جایگاه صحیح کلمات در جمله را تشخیص نمی دهند. با مطالعه این کتاب و انجام تمرین ها، این مشکل تا حد بسیار زیادی حل خواهد شد.

Cambridge Vocabulary For IELT مناسب برای کسانی که به آیلتس نزدیک هستند!

یکی از اصلی ترین نکاتی که در مورد این کتاب وجود دارد، این است که دو نسخه متوسط و پیشرفته وجود دارد و تمرکز کلی هر دو کتاب بر روی آموزش لغات کاربردی زبان آموزان آیلتس است.

گردآوری لغات ارائه شده در این کتاب بر اساس آزمون های آیلتس قبلی است. این کتاب دارای یک CD است که با گوش دادن به آن به خوبی می توانید مفهوم لغات و جایگاه آن ها در جملات را متوجه شوید.

از قسمت های مفید این کتاب می توان به سوال ها و تمرین های موجود اشاره کرد که فرصت سنجش میزان توانایی زبان آموز را فراهم می کند. البته در انتها با استفاده از پاسخنامه می توانید عملکرد خود را بسنجید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا این کتاب را به عنوان یک مرجع برای یادگیری زیباترین کلمات انگلیسی انتخاب و معرفی کرده ایم!

 اولین دلیل این است که این کتاب برای افراد متوسط و همچنین متوسط رو به بالا مناسب است پس انتخاب خوبی برای اکثر افراد خواهد بود. دومین دلیل این است که تمرکز این کتاب بر روی آموزش لغات و نحوه استفاده از آن ها در مکالمات است و دقیقا این مورد همان چیزی است که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم! به دنبال کلمات خوش آوا نباشید بلکه کلمات هم معنی را پیدا کنید و نحوه استفاده از آن در مکالمات را هم یاد بگیرید.

بالاخره بهترین راه برای تقویت مهارت صحبت کردن به انگلیسی چیست؟

در نهایت به عنوان آخرین پیشنهاد توصیه می کنیم در صورتی که قصد دارید آموزش زبان را به صورت خود آموز پیش ببرید، توصیه می کنیم کتاب oxford word skills را هم بررسی کنید.

این کتاب بهترین انتخاب برای کسانی است که نمی خواهند به کلاس زبان مراجعه کنند. اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری در مورد کتاب oxford word skills به دست آورید با مراجعه به سایت جنگل، اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

اگر تصمیم دارید از بین این کتاب های معرفی شده، یکی را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم با مراجعه به سایت جنگل، همین کتاب ها را با قیمت عالی تهیه کنید. البته سایت انتشارات جنگل کتاب های بسیار دیگری دارد که برای آموزش لغات جدید مناسب هستند. در صورتی که با توجه به سطحتان کتاب خاصی در نظر دارید، می توانید به دسته بندی کتاب های زبان مراجعه کنید و کتاب مورد نظر را با تخفیف 50 درصدی تهیه کنید.

منبع: با مشارکت انتشارات جنگل