به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی با یادآوری اینکه طرح تلفیقی فراگیر در۲ هزار و ۳۴ مدرسه اجرا شده است، اظهارداشت: بیش از۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر اداری، مدیر، مشاور و معلم استثنایی در ایام تعطیلی مدارس به ارائه آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه مشغول هستند.
وی افزود: ۹ هزار و ۹۳۰ گروه کلاسی در فضای مجازی توسط معلمین استثنایی تشکیل شده است و آموزشهای راه دور و مجازی از طریق این گروهها به دانش آموزان داده میشود.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه سامانه آموزش مجازی تعاملی و برخط نیز در برخی استانها و ستاد راه اندازی شده است و برخی کلاسها از طریق این سامانه اجرا میشود، گفت: ۱۱۷ هزار و ۵۸۳ دانش آموز از خدمات آموزشی مجازی، راه دور، منزل محور و فرد به فرد بهرهمند شدهاند و۷۳ هزار و ۵۶۶ دانش آموز با نیاز ویژه و در ۷ طیف و۴۴ هزار و ۱۷ دانش آموز طرح تلفیقی فراگیر در ایام تعطیلی مدارس از این نوع آموزشها استفاده کردهاند.
حسینی تصریح کرد: شبکهای از نیروی انسانی ایجاد شده است و وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس و رسیدن به اهداف کامل مدرسه مجازی است.
وی با یادآوری اینکه سامانه رصد و پایش فعالیتهای آموزشی، پرورشی، توان بخشی، بهداشتی و مشاورهای در آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است، افزود: این سامانه برخط با هدف نظارت بر فعالیت مدارس استثنایی راه اندازی شده است و از طریق این سامانه هر روزه تمامی فعالیتهای مدارس استثنایی کشور رصد میشود.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر تولید لوحهای آموزشی برای تمامی گروههای هدف، خاطرنشان کرد: در سازمان لوحهای آموزشی از قبل تولید شده است و در این فرصت ایجاد شده باید با همکاری استانها بانک کاملی از محتواهای آموزشی مناسب تولید و در اختیار دانش آموزان و مدارس قرار گیرد.