بغداد - ایرنا - «عدی عواد» نماینده «فراکسیون الصادقون» وابسته به «عصائب الحق» در مجلس عراق با اشاره به حمله بامداد جمعه آمریکایی ها به پایگاه های نیروهای عراقی گفت که این پایان جنگ سرد بین اشغالگران و گروه های مقاومت بود و اکنون گروه های مقاومت برای مقابله با حملاتدشمن آماده اند.

نیروهای آمریکایی بامداد جمعه با هواپیما و موشک به پایگاه های «الحشد الشعبی»، ارتش و پلیس عراق در چهار استان این کشور حمله کردند. 
در این حملات، ساختمان فرودگاه غیرنظامی بین المللی و در دست ساخت کربلا با سه موشک هدف قرار گرفت. 
آمریکایی ها در این حملات پایگاه های الحشد الشعبی، یگان های اضطراری، پلیس و لشکر نوزدهم ارتش عراق در مناطق جرف النصر، مسیب، نجف و الاسکندریه را هدف گرفتند.
عواد در بیانیه ای مطبوعاتی که امروز (شنبه) در نشریه الاخباریه منتشر شده، اضافه کرد که نگه داشتن نیروهای آمریکایی در پایگاه های مستحکم، از  سربازان آنها محافظت نمی کند.
این نماینده مجلس گفت که نیروهای آمریکایی پس از تصمیم پارلمان و دولت مبنی بر اخراج بیگانگان از عراق، به نیروهای اشغالگر تبدیل شده اند.

عواد بیان کرد که حضور شرکت ها و نیروهای آمریکایی، یک جنگ اعلام شده علیه مردم عراق است.

مجلس عراق پنجم دی ماه گذشته در نشستی فوق العاده با حضور«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور به اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور رای مثبت داد.