تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا، پایانه مسافربری این شهرستان تعطیل و هرگونه جابه‌جایی مسافر از این پایانه متوقف شد.

محمود زمانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس این تصمیم از فعالیت ناوگان حملونقل بین‌شهری و تردد اتوبوس‌های، مینی‌بوس‌ها و سواری‌های بین شهری در جاده‌های منتهی به تکاب از صبح امروز جلوگیری شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ گونه جابه‌جایی و انتقال مسافر از مبداء تکاب به شهرهای تهران، زنجان، ارومیه، شاهین‌دژ، میاندوآب، سقز، دیواندره و بیجار توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری و پایانه مسافربری تکاب انجام نمی‌شود و تمام خودروهای عمومی از جمله اتوبوس‌ها به این مقاصد حرکت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس ورود مسافر از این شهرها نیز به تکاب انجام نخواهدشد اظهار داشت: این مسئله می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در کنترل ورودی‌های شهر و مقابله با بیماری کرونا داشته باشد.

فرماندار تکاب ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری از شیوع کرونا و با توجه به تعطیلی پایانه مسافربری این شهرستان در صورت جابجایی و انتقال مسافر توسط خودروهای ناوگان حمل و نقل بین‌شهری و رعایت نکردن هشدارها از سوی رانندگان اتوبوس و سواری‌ها، با متخلفان به طور جدی برخورد خواهدشد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و تاکنون هشت نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

۱۷۵ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۶ نفر فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار کشوری، ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.