پکن- ایرنا- هنرمندان چینی نیز همانند سایر اقشار این کشور همزمان با شیوع ویروس کرونا در ووهان و سراسر چین، دو کار بزرگ انجام دادند «کمک به دولت» و «تشویق مردم به ماندن در خانه» و رعایت توصیه های بهداشتی.

به گزارش ایرنا هنرمندان و سلبریتی های چین که جایگاه بالایی در میان مردم و اجتماع داشتند در گام اول با خرید تجهیزات و امکانات بهداشتی برای مراکز درمانی و بیمارستان ها از فشاری که روزهای نخست بر بیمارستان ها و دولت وارد شده وارد شده بود کاستند.

بررسی ها نشان می دهد هنرمندان چینی در دو ماه گذشته میلیون ها یوان به نهادهای بهداشتی و درمانی این کشور کمک کرده اند برخی از آنها ضمن اهدای کمک های میلیونی حتی کمپین جمع آوری کمک های مردمی تشکیل دادند.

در چین هر ساله در شب عید بهار یک مراسم بزرگ در تلویزیون ملی با حضور هنرمندان درجه یک و بزرگ برگزار می شود که از آن به عنوان شب نشینی عید بهاره یاد می کنند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، این ویژه برنامه بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

در این ویژه برنامه گروهی از برجسته‌ترین هنرمندان چین داستان‌هایی تاثیرگذار از مبارزه مردم چین با ویروس کرونا برای مخاطبان تعریف کردند و با ادای احترام به پزشکان و پرستاران و همه کسانی که برای مبارزه با این ویروس جدید تلاش می‌کنند برای آنان آرزوی موفقیت و سلامتی کردند.

با وجود آنکه هیچ تماشاگری در محل اجرای این برنامه حضور نداشت، تمام یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر مردم چین به شدت تحت تأثیر این برنامه قرار گرفتند بسیاری از مخاطبان پس از تماشای این برنامه گفتند که شنیدن این داستان‌ها علاوه بر آنکه باعث افزایش حس همبستگی میان مردم چین شده روحیه ملی برای غلبه بر مشکلات را به آنان نشان داده است.

مخاطبان اینترنت هم به این ویژه برنامه واکنش نشان دادند یکی از آنها نوشت  «اگر هر یک از ما مردم چین قوی باشیم، آینده‌ای بهتر در انتظارمان خواهد بود»، یکی دیگر نوشت: «ما به خاطر این ویروس در این جشن سنتی از هم جدا هستیم ولی عشق میان ما همواره پایدار خواهد بود».

یکی دیگر از کارهایی که هنرمندان چینی در این مدت انجام دادند تشویق مردم به ماندن در خانه و رعایت توصیه های بهداشتی بود آنها از مردم می خواستند با ماندن در خانه زنجیره انتقال ویروس کرونا را در هم بشکنند.

بسیاری از هنرمندان چینی نیز در این ایام اقدام به آموزش هنر خود مانند خطاطی، نقاشی، مجسمه سازی، خوشنویسی و ... از طریق رسانه های اجتماعی کردند که نقش زیادی در سرگرم کردن مردم داشت.

شاید علاوه بر توانمندی های دولت در مبارزه با کرونا، همراهی مردم با هنرمندان و ستاره های سینمایی چین بود که این کشور توانسته است تا کنون روند شیوع کرونا را مهار کند به طوری که داده ها نشان می دهد شمار افراد مبتلا به کرونا در روز به زیر ۱۰ نفر در سراسر چین کاهش یافته است.