تهران- ایرنا- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از بانوان خواست تا همچون دوران هشت سال دفاع مقدس که مایحتاج رزمندگان اسلام را تأمین می‌کردند، در مقابله با ویروس کرونا نیز نقش‌آفرینی کنند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از روند فعالیت خواهران بسیجی شهرستان ورامین در تولید ماسک گفت: زنان و خانواده یکی از بخش‌های تأثیرگذار در مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شوند و می‌توانند علاوه بر توجه ویژه به بهداشت و درمان، به تولید ماسک و لباس مورد نیاز بیمارستان‌ها مبادرت ورزند.

وی افزود: زنان در کنار ایفای نقش مادری، همسری و تحکیم بنیان‌های خانواده، با حضور در کارگاه‌های تولیدی جزو یکی از ستون های ستاد پشتیبانی مبارزه با ویروس کرونا محسوب می‌شوند و نمی‌توان از نقش آنان در جلوگیری از شیوع ویروس این بیماری چشم‌پوشی کرد.

وی تصریح کرد: هر چند که این ویروس خطرناک، سلامت جامعه را با مشکل جدی مواجه کرده ولی همدلی مردم و مسئولان در تأمین نیازهای مراکز بهداشتی و درمانی، می‌تواند انسجام جامعه را برای شکست این ویروس حفظ کند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: حمایت از زنان به عنوان نیروی فعال و جهادی دیار ۱۵ خرداد می تواند برای گسترش تولیدات ماسک استاندارد و تشویق آن‌ها به این امر در ایجاد شرایط لازم برای نابودی ویروس کرونا مؤثر باشد.

وی گفت:بانوان ورامینی از دوران هشت سال دفاع مقدس تا به امروز ثابت کرده اند که پای آرمان‌های امام ، شهدا و ولایت ایستاده‌اند و امروز نیز با تولید روزانه هزاران ماسک، بخش مهمی از نیاز جبهه مقابله با ویروس کرونا را تأمین می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود:  تولید ماسک با کیفیت از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس منحوس کرونا است و زنان به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم جامعه، می‌توانند این مهم را محقق کنند.

بانوان بسیجی شهرستان ورامین با استفاده از۱۵۰ چرخ خیاطی روزانه هزاران ماسک تولید و به مراکز بهداشتی و درمانی تحویل می‌دهند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.