اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور مذهبی پاکستان روز چهارشنبه در واکنش به استمرار تحریم های یکجانبه آمریکا و همچنین تروریسم اقتصادی و پزشکی علیه ملت ایران گفت: سیاست های ضدایرانی دولت ترامپ مغایر با حقوق بشر و انسانیت است.

«پیر نور الحق قادری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد نسبت به شیوع ویروس کرونا در ایران با ملت و دولت کشورمان ابراز همدردی کرد.

وی گفت: مردم پاکستان نسبت به جان باختن صدها تن از شهروندان در ایران با بازماندگان ابراز همدردی کرده و ما برای بهبود و سلامتی کامل سایر مبتلایان دعا می کنیم.

وزیر امور مذهبی پاکستان با انتقاد شدید از رویکرد ضدایرانی دولت آمریکا و تداوم اعمال تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران، گفت: این تحریم ها هیچ توجیه اخلاقی و انسانی ندارد و ما افتخار می کنیم که عمران خان نخست وزیر پاکستان علیه تحریم های آمریکا علیه ایران موضع گیری کرد.

وی مواضع اخیر عمران خان را به مثابه خواسته مشترک امت اسلامی دانست و افزود: نخست وزیر پاکستان در حقیقت سخن مردم این کشور و تمام امت اسلامی برای پایان یافتن تحریم ایران از سوی آمریکا را مطرح کرد.

نور الحق قادری تاکید کرد: ما از جامعه جهانی می خواهیم تحریم های آمریکا که باعث ایجاد مشکلات  زیادی برای مردم ایران شده را نادیده بگیرند.

نخست وزیر پاکستان روز گذشته با تاکید بر ضرورت پایان یافتن تحریم ضدایرانی آمریکا، گفت: تحریم های آمریکا مانعی در مسیر مبارزه ایران با ویروس کرونا است.

«عمران خان» طی مصاحبه با آسوشیتدپرس و با اشاره به تاثیرات تحریم های آمریکایی علیه ایران، تصریح کرد: این تحریم ها توانایی ملت ایران برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا را تحت تاثیر قرار داده است.

آماری رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان تا روز چهارشنبه ۲۸ اسفند، ۲۳۷ نفر اعلام شده و اخبار ضد و نقیضی نیز مبنی بر فوت اولین مورد ابتلا به این بیماری در شهر «لاهور» نیز منتشر شده است.

ویروس کرونا  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: تحریم‌های آمریکا بر تجارت قانونی و  پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

برچسب‌ها