اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر هوانوردی پاکستان روز چهارشنبه گفت: تداوم تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی که ملت ایران در حال مبارزه با کرونا می‌باشد، اقدام ضدبشری و ضد انسانی است.

"غلام سرور خان" در دیدار  "سید محمد علی حسینی" سفیر ایران در پاکستان آخرین وضعیت شیوع ویروس کووید-۱۹ در ایران، پاکستان و دیگر نقاط جهان را مورد بررسی قرار دادند.

وی پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف پزشکی و دستیابی به سطح خودکفایی‌ها در تولید برخی تجهیزات پزشکی را تحسین برانگیز توصیف کرد.
وی تاکید کرد: برغم این خودکفایی‌ها جامعه بین‌الملل باید در این شرایط متاثر از ویروس کرونا به یاری ملت و دولت ایران بشتابد.
غلام سرور خان گفت: تداوم تحریم‌های امریکا در شرایط فعلی که ایران در برابر کرونا مقاومت می‌کند کار ضد انسانی و ضد بشری است.

دو طرف همچنین بر لزوم محافظت از روابط دوجانبه ایران و پاکستان برغم تلاش برخی از طرف‌های ثالث برای تخریب مناسبات دوسویه تاکید کردند.

وزیر هوانوردی پاکستان گفت: تلاش‌ها برای گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف پس از گذر از شرایط فعلی ناشی از شیوع بیماری کرونا باید تقویت شود.

تشریح تروریسم درمانی و دارویی رژیم آمریکا علیه ایران

سفیر ایران در پاکستان در این دیدار بر اهمیت روابط دوجانبه و تدوام رایزنی‌های دو کشور در راستای تقویت همکاری‌های تاکید کرد.

سفیر ایران همچنین تروریسم درمانی و دارویی امریکا همزمان با تروریسم اقتصادی این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

حسینی افزود: تهران برای انتقال هوایی اتباع پاکستانی باقی مانده در ایران در صورت دریافت مجوزهای لازم از اسلام آباد آماده است.

وزیر پاکستانی و سفیر ایران در این نشست خواستار افزایش خطوط پروازی میان دو کشور با توجه به اهمیت گسترش ارتباط میان دو ملت شدند.