اصفهان- ایرنا- دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلاید بیمارستان سیدالشهدا(ع) سمیرم به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان روز پنجشنبه به بهره برداری رسید.

علی اصغر صبوحی در آیین بهره برداری این دستگاه با حضور جمعی از مسوولان هزینه خرید این دستگاه را  ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار با کمک های وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و پیگیری نماینده مجلس و فرماندار سمیرم جذب و هزینه شد.

وی اظهارداشت: وجود این دستگاه در شهرستان کاهش رفت و آمدهای اورژانسی و ضروری بیماران به مرکز استان و بیمارستان شهرضا را به دنبال خواهد داشت.

صبوحی خاطرنشان کرد: مسافت زیاد برخی روستاها و شهرهای بخش های چهارگانه سمیرم با مرکز شهرستان و استان و نیاز آنها به سی تی  اسکن نارضایتی مردم را در پی داشت که این نیاز امروز مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این عشایر شش ماه از سال در منطقه سمیرم حضور دارند و که این نیازشان هم با راه اندازی این دستگاه برطرف شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم با اشاره به موضوع شیوع کرونا در سمیرم افزود: همه مردم اعم از روستاییان و ساکنان شهرها در خانه بمانند تا زنجیره فراگیری کرونا قطع شود و بیماری به صفر برسد.

صبوحی با بیان اینکه آمار کرونایی ها در شهرستان های همجوار سمیرم بالا و نگران کننده است از سمیرمی ها خواست از رفت و آمد به خارج شهرستان و سایر مناطق خودداری کنند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا روز گذشته تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان را ۲۵ نفر اعلام کرد که تاکنون چهار نفر از آنها درگذشته‌اند.

۱۱ نفر نیز در سمیرم کرونا مثبت  اعلام شده اند.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) در کنار درمانگاه شهید پیرمرادیان سپاه این شهرستان است.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری و شهرستان شهرضا در ۷۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده‌اند.