تهران - ایرنا - معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اجتناب از شایعه‌پراکنی و توجه به اخبار موثق گفت: اثرات روانی این ویروس در جامعه و افراد بسیار زیاد است و خانواده‌ها باید به مقوله روان شناسی خانواده توجه بیشتری داشته باشند و می‌توان در این زمینه از نظر کارشناسان بهره برد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمد مهدی کاظمی در جلسه بررسی وضعیت مقابله با ویروس کرونا در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، گزارشی از اهم فعالیت‌ها در مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد.

وی اظهارداشت: اقدامات بسیاری مانند ضد عفونی کردن محیط، تحویل مواد ضدعفونی کننده، تب سنجی مداوم همکاران، برگزاری جلسات توجیهی ویژه نیروهای خدماتی و همچنین انجام تمهیدات پیشگیرانه در خصوص دورکاری(با شرایط معین و مشخص) صورت گرفت.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن تشکر از فعالیت های شایسته اداره روابط عمومی و اداره پشتیبانی این سازمان در این شرایط سخت، یادآورشد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی  آموزشی جزوء سازمان های پیش رو در امر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود که اطلاع رسانی مطلوب و شایسته به همکاران، ضدعفونی کردن و گندزدایی به موقع محیط از دلایل این پیش رو بودن است.

کاظمی رویکرد بسیجی وار و نگرش بسیجی را، راهکاری مهم در جهت مقابله با این ویروس منحوس دانست و گفت: خدمات ارائه شده در ایران نسبت به خدمات سایر کشورها بی نظیر است که دلیل آن، همین نگرش بسیج گونه است.

وی ازتوزیع پتج هزار جفت دستکش و حدود ۹۰ لیتر مواد ضد عفونی کننده بین کارکنان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به منظور مقابله با شیوه ویروس کرونا خبر داد و یادآور شد: دو هزار جفت دستکش دیگر نیز خریداری شده و به‌زودی بین همکاران این سازمان توزیع خواهد شد؛ همچنین ۱۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده و دیگر اقلام بهداشتی نیز در حال تهیه است.

مهدی جلالی مدیر کل امور اداری و پشتیبانی سازمان  پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر برگزاری جلسات کمیته سلامت سازمان به صورت مستمر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ادامه داد: واحد آموزش سازمان به منظور افزایش سطح دانسته های همکاران به خصوص نیروهای خدماتی آموزش های متناسب را در نظر گرفته بود که به صورت مطلوب انجام شد.

 وی افزود: پیام های بهداشتی به صورت مستمر برای همکاران ارسال و تلاش می شود تا با پیگیری امور آنچه مربوط به مقابله با این ویروس به خوبی به اجرا درآید؛ البته اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه همچنان صورت خواهد گرفت.