تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از ارائه مشاوره های تلفنی، آنلاین و آفلاین به دانشجویان ۱۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی وزارت علوم خبر داد.

منصوره سادات صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: با اینکه دانشجویان در دانشگاه ها حضور ندارند ولی مراکز مشاوره دانشجویی با راه اندازی سیستم های مشاوره به صورت تلفنی، آنلاین و آفلاین، به نیازهای روان شناختی دانشجویان و در برخی موارد خانواده هایشان پاسخگو بودند.

صادقی افزود: با توجه به شرایط کنونی، راه اندازی سیستم این نوع مشاوره در مراکز مشاوره دانشجویی سراسر کشور نوعی پایبندی و تعهد به شعار کمپین دانشجویی در خانه بمانیم بود.

وی درباره این کمپین خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت مدیریت بحران ویروس کورونا، کمپین دانشجویی در خانه بمانیم توسط دفتر مشاوره و سلامت و با همکاری مراکز مشاوره و بهداشت و همیاران سلامت روان و بهداشت راه اندازی شده است.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، گفت: یکی از اهداف این کمپین در کنار هدف اصلی، ایجاد یک جریان سیال دانشجویی برای ایده پردازی و افزایش حس خودکارآمدی و نشاط است.  
وی پیش از این به ایرنا خبر داده بود که تلاش می‌شود غربالگری خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها برای شناسایی و ارجاع دانشجویان مشکوک به ویروس کرونا بعد از بازگشایی در دستور کار تمام مراکز آموزش عالی قرار می‌گیرد.