اسلام‌آباد - ایرنا - آمریکا که ماه پیش در پی درخواست کمک مالی از سوی پاکستان به منظور مقابله با کرونا، یک میلیون دلار به این کشور کمک کرده بود؛ اکنون مدعی شده است مساعدت مالی خود را به ۸.۴ میلیون دلار افزایش خواهد داد. 

رسانه‌های پاکستانی روز شنبه به نقل از کاردار سفارت آمریکا گزارش دادند: واشنگتن با هدف پیشبرد فرآیند مبارزه با کرونا ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به پاکستان کمک می‌کند. 
پال جونز» اعلام کرد: کمک‌های مالی آمریکا برای تامین چند دستگاه آزمایشگاه سیار، تاسیس مراکز مراقبت درمان، تامین تجهیزات پزشکی در ایالات پاکستان و تشکیل دوره‌های آموزشی برای پرستاران و ماموران سلامت جهت ارائه خدمت به بیماران در منازل، استفاده خواهد شد. 
کاردار آمریکا اظهار داشت: این کشور پیش‌تر کمک ۲. ۴ میلیون دلاری را برای بهبود وضعیت پناهجویان افغان در پاکستان و احداث مرکز کمک‌های اضطراری در کمپ آوارگان افغانستان اختصاص داده بود. 
تاکنون چند نهاد بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا، آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین چین، امارات متحده عربی و ژاپن از طریق ارسال اقلام و تجهیزات پزشکی و یا مساعدت مالی به برنامه‌های مقابله با شیوع کرونا در پاکستان کمک کرده‌اند. 
نخست وزیر پاکستان هفته گذشته با اشاره به درماندگی این کشور برای مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا و همزمان نجات مردم از گرسنگی و مشکلات معیشتی، از سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی مالی خواست تا به یاری پاکستان و سایر کشورهای در حال توسعه بشتابند. 
رسانه‌های پاکستان روز شنبه آمار رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا را ۷۴۷۶ نفر اعلام کردند که تاکنون ۱۴۳ پاکستانی نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.