۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83762772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۰۰ پاکستانی‌ بر اثر کرونا در آمریکا جان‌باختند

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳
کد خبر: 83762772
۳۰۰ پاکستانی‌ بر اثر کرونا در آمریکا جان‌باختند

اسلام‌آباد - ایرنا - یک روزنامه پاکستانی روز جمعه نوشت: شمار فوت‌شدگان میان اتباع این کشور در آمریکا ناشی از ویروس کرونا همچنان درحال افزایش است و تنها در نیویورک دست کم ۳۰۰ پاکستانی بر اثر این بیماری جان‌باختند.

روزنامه "جنگ" چاپ راولپندی امروز به نقل از جامعه پاکستانی‌های مقیم آمریکا گزارش داد که شمار اتباع فوت شده پاکستانی در نیویورک به ۳۰۰ نفر رسیده است.

در این گزارش آمده است: هزاران پاکستانی در ایالات مختلف آمریکا زندگی می‌کنند که آمار رسمی درباره تلفات جانی این افراد بر اثر کرونا اعلام نشده است اما منابع آگاه اعلام کردند که شمار جان‌باختگان پاکستانی همچنان در حال افزایش است.

روزنامه اردو زبان جنگ نوشت: شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹ در آمریکا باعث شد تا با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مسلمانان پاکستانی نیز مانند سایر مسلمانان مقیم آمریکا از برگزاری گردهمایی‌های ویژه این ماه و یا مراجعه به مساجد و مراکز مذهبی منع شوند.

منابع خبری به نقل از سرکنسول پاکستان در آمریکا گفتند که حدود ۱۰۰ شهروند پاکستانی بر اثر ابتلا به کرونا در ایالت نیوجرسی جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی سفارت پاکستان در واشنگتن نیز به رسانه‌ها گفت که گزارش‌های دریافتی حاکی از جان باختن اتباع پاکستانی در سایر ایالات آمریکا است و این سفارت درحال جمع‌آوری جزئیات کامل دراین خصوص می‌باشد.

به گزارش سی‌ان‌ان، شمار جان باختگان در اثر ویروس کرونا در آمریکا افزایش یافته، به گونه‌ای که آمار فوتی ها در یک ماه پیش در آمریکا تنها ۵۰۰ نفر بود که اکنون به بیش از ۵۰ هزار جان باخته رسیده است.

آمریکا اکنون حدود یک سوم مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده و ایالت نیویورک نیز با ۲۶۳ هزار فردمبتلا و ۱۵هزار و ۷۴۰ جان باخته، بالاترین شمار مبتلایان به این ویروس در میان دیگر کشورهای جهان را دارا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha