تهران - ایرنا - تعدادی از نظامیان اشغالگر آمریکا در جریان یک حمله افراد ناشناس به خودرو حامل آنها در محدوده روستای «رویشد» در حومه جنوبی استان «الحسکه» سوریه زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (دوشنبه) به نقل از یک منبع محلی گزارش داد که یک دستگاه خودرو حامل نظامیان آمریکایی از نوع " همر" و نیروهای «دمکراتیک سوریه» (قسد) در جاده «الخرافی» در محدوده روستای رویشد در جنوب غربی منطقه ۴۷ حومه  الحسکه مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند که در پی این حمله خودرو واژگون شد و تعدادی از نظامیان آمریکایی زخمی شدند.   

خبرگزاری سوریه به آمار زخمی‌های این حمله اشاره‌ای نکرده است.

ششم ماه جاری میلادی نیز نیروهای ناشناس با کمین در ناحیه «الصور» در حومه شهر «دیرالزور» در نزدیکی مرزهای استان الحسکه به نیروهای گشت مشترک اشغالگران آمریکایی و نیروهای «قسد» (کردهای سوریه) حمله کردند که بر اثر آن یک افسر آمریکایی و ۲ تن از نیروهای قسد کشته شدند. 

کشف انواع سلاح‌های غربی و آمریکایی از تروریست‌ها

«سانا» همچنین در خبر دیگری از کشف انواع سلاح‌های ساخت آمریکا و کشورهای غربی در جریان عملیات پاکسازی بقایای گروه‌های تروریستی توسط ارتش سوریه خبر داد.  

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه در جریان عملیات پاکسازی حومه " قنیطره " و " دمشق " از بقایای تروریست‌ها، وسایل انفجاری و مین به جا مانده از آن‌ها در این مناطق و انواع مختلفی از موشک‌ها، اسلحه و مهمات ساخت آمریکا و کشورهای غربی دست یافتند. 

در بین سلاح‌های کشف شده موشکهای ضد تانک، موشک‌های "مالوتکا" و " آر پی جی"، تفنگ و مسلسل ساخت غرب و آمریکا، نارنجک‌های دستی همچنین انواع فرستنده‌های ماهواره‌ای، دستگاههای برقراری ارتباط از راه دور، دارو، تجهیزات پزشکی و تعدادی خودرو سرقت شده، از بقایای تروریستها به دست ارتش سوریه افتاد. 

مقامات محلی با همکاری واحدهای ارتش سوریه در ماههای گذشته مقادیر زیادی سلاح و مهمات از گروههای تروریستی کشف کرده‌اند که این کشفیات نشان‌دهنده میزان پشتیبانی لجستیکی و تسلیحاتی آمریکا و کشورهایی غربی و عربی از این گروه ها است. 

به نوشته سانا، نهادهای متخصص با همکاری واحدهای ارتش سوریه طی ماه‌های گذشته مقادیر زیادی سلاح و مهمات ساخت رژیم صهیونیستی و آمریکا که برخی از آن‌ها با خودروهای سنگین و برخی نیز در پوشش حمل دارو توسط آمبولانس منتقل شده بود، در حومه دمشق و قنیطره کشف کردند.   

آمریکا پیشتر بیش از ۷ هزار نیروی نظامی در سوریه به صورت غیرقانونی وارد و در ۱۹ پایگاه نظامی در مناطق مرزی مرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده بود. 

فرانسه و انگلیس نیز مانند آمریکا اقدام به وارد کردن شماری از نیروهای نظامی خود به این مناطق کرده بودند که بر خلاف خواست دولت سوریه و قوانین بین‌المللی بود.  

در سال گذشته «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای نظامی از سوریه خبر داده بود، ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار بر این شد تا ۶۰۰ نیروی نظامی آمریکا همچنان به صورت غیرقانونی در   اطراف حوزه‌های نفتی سوریه باقی بمانده‌اند. 

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به دنبال تحرکات تروریست‌های «داعشی» و دیگر گروه‌های تکفیری با استقرار نیروهای نظامی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز و درخواست دولت دمشق بخش‌هایی از این کشور را اشغال و حتی بر اساس اعلام برخی منابع کمک‌های نظامی و آموزشی به تروریست‌ها ارایه کرده است. 

در زمان ورود نیروهای ترکیه در اواسط مهر ماه ۱۳۹۸ به بخش‌های شمالی سوریه نیروهای آمریکایی مستقر در این مناطق، اقدام به تخلیه پایگاه‌های خود کرده و شماری از این نیروها به پایگاه آمریکا در مناطق غربی عراق و همجوار با سوریه منتقل شدند. 

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور شده است .