۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83743113
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم و نیروهای ارتش سوریه مانع ورود نظامیان آمریکا به یک روستا شدند

تهران - ایرنا - ساکنان یکی از روستاهای سوریه با حمایت نیروهای ارتش این کشور مانع ورود نیروهای اشغالگر آمریکایی به این روستا شدند و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه رسانه های سوریه، نیروهای ارتش سوریه و مردم روستای " حامو " در حومه شهر قامشلی شب گذشته با تعقیب کاروان نیروهای اشغالگر آمریکایی که سعی در عبور از این روستا داشتند، آن‌ها را مجبور به عقب نشینی و بازگشت به محلی که از آن آمده بودند، کردند. 

این رسانه ها به محلی که نیروهای اشغالگر آمریکایی آمده بودند اشاره‌ای نکردند.  

منابع محلی در این روستا به خبرگزاری سوریه ( سانا ) گفتند که کاروان اشغالگران آمریکایی بوسیله پنج دستگاه خودرو در حال عزیمت به روستای حامو بودند اما مردم روستا پیش از رسیدن آن‌ها در پاسگاه ارتش سوریه در این روستا تجمع کردند و طی عملیاتی همراه با نیروهای ارتش مانع عبور کاروان اشغالگران آمریکایی شدند و آن‌ها را مجبور به بازگشت به محلی که از آن آمده بودند، کردند. 

اهالی روستای حامو  هرگونه اشغال و حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک سوریه را رد کرده‌اند. 

پیش از این مردم روستای حامو و نیروهای ارتش سوریه مستقر در پاسگاه این روستا بارها مانع عبور نیروهای آمریکایی از این محل شدند که آخرین مورد آن پایان ماه مارس گذشته بود. 

همچنین عصر گذشته نیروهای ارتش سوریه و ساکنان روستای خربة الأسعد با تعقیب کاروان دیگری از نیروهای اشغالگر آمریکایی که همراه با تعدادی از خودروهای نیروهای دمکراتیک کرد سوریه موسوم به "قسد " قصد عبور از این روستا را داشتند آن‌ها را مجبور به عقب نشینی کردند. 

آمریکا پیشتر بیش از ۷ هزار نیروی نظامی در سوریه به صورت غیرقانونی وارد و در ۱۹ پایگاه نظامی در مناطق مرزی شرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده بود.

فرانسه و انگلیس نیز مانند امریکا اقدام به وارد کردن شماری از نیروهای نظامی خود به این مناطق کرده بودند که بر خلاف خواست دولت سوریه و قوانین بین‌المللی بود. 

در سال گذشته «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه خبر داد ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار بر این بود تا ۶۰۰ نیروی نظامی امریکا که به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده‌اند، در اطراف حوزه های نفتی باقی بمانند.

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به دنبال تحرکات تروریست های داعشی و تکفیری با استقرار نیروهای نظامی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز و درخواست دولت سوریه بخش‌هایی از این کشور را اشغال و حتی بر اساس اعلام برخی منابع کمک های نظامی و آموزشی به تروریست‌ها ارایه کرده است.

در زمان ورود نیروهای ترکیه در اواسط مهر ماه ۱۳۹۸ به بخش های شمالی سوریه نیروهای امریکایی مستقر در این مناطق اقدام به تخلیه پایگاه های خود کرده و شماری از این نیروها به پایگاه امریکا در مناطق غربی عراق و همجوار با سوریه منتقل شدند.

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی از این کشور شده است که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست وارد این کشور شده‌اند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha