اسلام آباد - ایرنا - رئیس مجلس ملی پاکستان با اشاره به نامه اخیر خود به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص لزوم لغو تحریم‌های ایران، تاکید کرد: اسلام آباد به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

«اسد قیصر» روز چهارشنبه در نامه‌ای به «سید محمد علی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، با ملت و دولت ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا ابراز همبستگی کرد. 
وی افزود: در این ایام چالش برانگیز ناشی از شیوع بیماری همه گیر کرونا ما حمایت و همبستگی صمیمانه خود را با شما و مردم جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کنیم و نسبت به از دست رفتن جان‌های انسانی در ایران و پیامدهای ویروس کرونا بر زندگی مردم غمگین هستیم. 
رئیس مجلس پاکستان گفت: اسلام آباد کاملاً از تاثیر رژیم تحریم‌های آمریکا علیه کشور برادر جمهوری اسلامی ایران در برخورد با کرونا به عنوان چالش جهانی بهداشت آگاه است و به همین دلیل «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با صدای رسا پیامدهای تحریم‌های ضدایرانی را برجسته کرد و از آمریکا خواست تا نسبت به لغو این تحریم‌ها اقدام کند. 
اسد قیصر افزود: وی اخیراً طی نامه‌ای به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا لزوم لغو تحریم‌های ایران را مطرح کرده و اکنون نیز تاکید می کنیم که ما به این تلاش‌ها ادامه ادامه خواهیم داد. 
رئیس مجلس ملی پاکستان از سفیر جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد تا احترام و ارادت خود را به دولت و ملت کشورمان از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی منتقل کند. 

سفیر ایران پیشتر در نامه ای که در آن ضمن اشاره به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس کوید۱۹، تحریم های غیر انسانی آمریکا علیه ملت ایران تقبیح شده و جنایت علیه بشریت خوانده شده ، از جامعه بین الملل و همچنین مقامات پاکستانی خواسته بود تا در جهت رفع آن به طور جدی بکوشند.
رئیس مجلس ملی پاکستان روز هجدهم فروردین ماه گذشته ضمن آرزوی بهبودی برای «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، بر مواضع اسلام آباد مبنی بر لزوم لغو تحریم‌های ضدایرانی آمریکا تاکید کرد. 
رئیس و نائب رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در پیام‌های جداگانه‌ای ضمن ابراز همبستگی با ملت ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای لاریجانی آرزوی سلامتی و بهبودی کرده بودند. 
«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز که پیشتر تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ناعادلانه و ظالمانه توصیف کرده بود، سوم فروردین ماه در پیامی خطاب به دونالد ترامپ از آمریکا خواست تا این تحریم‌ها لغو شود.