نوشهر - ایرنا - فرماندار رامسر با ابراز نگرانی از کاهش حساسیت مردم نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا ، نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در شهرستان خبر داد.

محمد آزاد روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا به استناد آمار ،افزایش تعداد مبتلایان مشکوک به کرونا در شهرستان رامسر را نگران گننده توصیف کرد و گفت : آمار روزهای گذشته کرونا در این شهرستان نشان دهنده کاهش حساسیت مردم نسبت کشندگی این بیماری است.

وی وضعیت بهداشتی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در پمپ بنزین ها، دفاتر پیشخوان و نانوایی ها را نگران کننده توصیف کرد و افزود : عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان و کسبه موجب تعطیلی و برخورد با واحدهای مربوطه در حوزه های مختلف خواهد شد.

فرماندار رامسر وضعیت پیش رو و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را موجب نگرانی متولیان ستاد پیشگیری از کرونا اعلام کرد و گفت : هرگونه کوتاهی در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، خطر آفرین است و برای جلوگیری از شیوع این بیماری تمامی ادارات، اصناف و شهروندان موظف به رعایت توصیه های بهداشتی هستند.

وی هزینه ها و ابعاد مالی ، جانی و روانی شیوع گسترده این بیماری را غیر قابل جبران توصیف کرد و از شهروندان خواست نسبت به خطر بیماری حساس باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر هم در این جلسه با نگرانی از افزایش بالای افراد بستری در روزهای اخیر ، گفت : تعداد پذیرش و افراد بستری شده در بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر سیر صعودی دارد که این امر بسیار نگران کننده است.

حمید رضا مبشری،  رفع محدودیت های بین شهری ،  استانی و بازگشایی صنوف را عامل رعایت افزایش شیوع ویروس اعلام کرد.

وی افزود: در روزهای اخیر آمار فوتی در شهرستان رامسر کاهش داشته و این در حالیست که روند بستری در بیمارستان افزایش یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر با انتقاد از عدم رعایت مسائل بهداشتی و کمرنگ شدن آن از سوی شهروندان ، گفت : در ابتدای شیوع ویروس کرونا در بحران بدی قرار داشتیم و با کمک همه ارگان ها و سازمان ها این روند کاهش پیدا کرد ولی اکنون عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط را به روز اول باز می گرداند و  نظارت بر عدم بازگشایی مشاغل پر خطر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اعلام این که بازگشایی بازار هفتگی طبق مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست ، افزود : شکایت از پمپ بنزین ها به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی زیاد شده و لازم است استفاده از دستکش و ماسک و ضد عفونی پمپ بنزین ها به صورت جدی تری در دستور کار قرار گیرد.

مبشری با ابراز نگرانی از شلوغی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پلیس به اضافه ۱۰ ، دفاتر پیشخوان و نانوایی ها ، گفت : این مراکز با تعدد مراجعات رو به رو هستند و باید فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی جهت کاهش انتقال ویروس کرونا رعایت شود. 

وی درباره نوبت دهی در مطب ها افزود : نوبت دهی در مطب ها به صورت تلفنی انجام می شود که باید بیماران به ماسک و دستکش مجهز شوند و تعداد پذیرش در حد بسیار کم باشد.

رییس بیمارستان امام سجاد رامسر هم در این جلسه گفت : در ابتدای شیوع کرونا پیک بالا رونده ای داشتیم که همین امر موجب افزایش مرگ و میر شد ضمن اینکه  بیشتر بیماران از استان گیلان پذیرش و بستری می شدند. 

اردشیر صارمی آمار مرگ و میر در شهرستان رامسر رو به کاهش اعلام کرد و در عین حال افزود :  تعداد بیماران در روزهای اخیر رو به افزایش بوده ضمن انکه و ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام سجاد رامسر ۷۰ درصد بوده است  که با شیوع ویروس به  ۱۵ درصد رسیده است.