زنجان – ایرنا - استاندار زنجان گفت: اینکه در خصوص ویروس کرونا فکر کنیم شرایط عادی شده، خطرناک بوده و ممکن است ما را با وضعیت پیک بیماری مواجه کند.

فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در ستاد مبارزه با کرونا استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه باید برای زندگی در شرایط کرونا تمرین کنیم، افزود: در زمان حاضر بهترین کار برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، خود مراقبتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با قدردانی از تلاش های کادر آزمایشگاهی، پزشکان، پرستاران و همه نیروهای درمانی، اداری و خدماتی در مراکز بهداشتی، اظهار داشت: پرسنل نیروی انتظامی نیز زحمات زیادی را در مقابله با شیوع کرونا کشیده‌اند.

حقیقی با بیان اینکه عدم رعایت فاصله گذاری کار خطرناکی است، افزود: ضعیف شدن اطلاع رسانی، رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و عدم نظارت کافی بر اماکن و محیط هایی که مورد رجوع مردم است، سلامت مردم را تهدید خواهد کرد.

استاندار زنجان گفت: صیانت از سلامت و جان مردم برای من مهترین وظیفه است، از این رو در برابر کسانی که در اجرای پروتکل های بهداشتی تعلل می کنند و یا تفسیرهای دیگر ارائه می دهند، خواهم ایستاد.

وی با بیان اینکه همه مدیران و مسوؤلان در قبال سلامت و جان مردم مسئول هستند، گفت: اکنون باید همه برای مهار کرونا کمک کنیم.

سومین واحد تولید زنجان به بهره برداری می رسد

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح سومین واحد تولید ماسک در این استان در روز دوشنبه /۸ اردیبهشت / خبر داد و گفت: سرجین بافت از واحدهایی است که پیش از این مورد بهره برداری قرار گرفته بود ولی قرار شد در این شرایط به تولید ماسک بپردازد.

وی ادامه داد: مواد اولیه مورد نیاز این واحد برای تولید ماسک تامین شده و امیدواریم میزان ماسک تولیدی آن از ظرفیت ۲ واحد فعال قبلی در استان بیشتر باشد.

حقیقی همچنین به اجرای طرح غربالگری کرونا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای این طرح ۱۰۰ درصد جمعیت استان پوشش داده شد و تا کنون در مرحله دوم نیز حدود ۹۰ درصد از جمعیت استان غربالگری شده اند.

وی همچنین اجرای طرح سرپایی غربالگری کرونا در استان را موفق توصیف کرد و ادامه داد: اگر این طرح که به صورت پایلوت در استان اجرا شد، عملیاتی نمی شد، ما با وضعیت پیک بیماری در استان مواجه می شدیم.

حقیقی اضافه کرد: در زمان حاضر به واسطه نتایج موفقی که این طرح داشته، قرار است در ۲۲ استان کشور نیز غربالگری سرپایی شناسایی بیماران کرونا اجرا شود.