تهران- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات بسیاری در زمینه بیماری کرونا تهیه کرده‌اند که در صورت اجازه وزارت بهداشت می‌توانیم این تجهیزات را در پاییز که موج دوم کرونا اتفاق می‌افتد، به سایر کشورها صادر کنیم.

سورنا ستاری روز شنبه در آیین افتتاح اولین سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه ای (برج دکتر قریب) اظهار داشت: اتفاقات بزرگی در دانشگاه آزاد صورت گرفته است. تیم فعلی مدیریت این دانشگاه نسبت به روسای پیشین در این سال ها در خصوص اقدامات دانش بنیان با معاونت علمی ریاست جمهوری بسیار هماهنگ تر بوده است.

وی در این مراسم که در برج نوآوری دکتر قریب برگزار شد،‌ اظهار داشت: این رویکرد بسیار ارزشمند است که دانشگاه آزاد برای تامین هزینه های خود به فکر اخذ شهریه و فروش املاک نباشد و سرمایه آن جوانان پرتلاش و حتی تلاش دانشجویان سایر دانشگاه ها و تولید ثروت برای دانشگاه آزاد باشد.

ستاری تصریح کرد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد استفاده از درآمد سراهای نوآوری و استارتاپ ها و ورود به نسل دانشگاه کارآفرین است. علاوه بر ۲۰ هزار هکتار اختصاص یافته در شهر تهران برای انجام فعالیت های نوآوری و فناوری این دانشگاه ۱۰۰ هزار هکتار دیگر نیز در کل کشور به این اقدامات اختصاص یافته است که می تواند میزان اشتغال زایی و ثروت آفرینی را افزایش دهد. همچنین این دانشگاه با این حجم از دانش و امکانات باید به قطب اقتصادی در کشور تبدیل شود.

وی در خصوص امکانات تولیدی توسط شرکت های دانش بنیان در بحران کرونا اظهار داشت: شرکت های دانش بنیاین در حوزه تجهیزات پزشکی و وسایل بهداشتی اقدامات برجسته ای انجام داده اند. تولید دستگاه های اتاق سی سی یو و آی سی یو، تولید دستگاه سی تی اسکن، تهیه کیت تشخیص کرونا، مواد ضدعفونی کننده و تولید ۶ میلیون ماسک در روز از اقدامات برجسته این شرکت ها است.  

ستاری ادامه داد: اگر وزارت بهداشت اجازه صادرات اقلام پزشکی را صادر کند، امکان صادرات محصولات را داریم. همچنین اجازه صادرات کیت های سرولوژی صادر شده و با همکاری دانش بنیان ها توانسته ایم بر موج کرونا سوار شویم.

امضای دو تفاهم نامه بین معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد

همچنین در ادامه این نشست دو تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص احداث اولین دانشگاه نوآوری (تغییر کاربری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس به دانشگاه نوآوری) در نزدیکی پارک علم و فناوری پردیس به امضا رسید.

همچنین قراردادی بین دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت علمی ریاست جمهوری و یکی از شرکت های مستقر در سرای نوآوری دکتر قریب به امضا رسید تا این شرکت در استان ها به راه اندازی سراهای نوآوری بپردازد.