مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: ۱۵ تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد به ارزش سه میلیارد ریال در این شهرستان کشف و امحا شد.

روژان قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در راستای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از پخش و مصرف مواد خوراکی غیربهداشتی در سطح مراکز عرضه، مغازه‌ها و فروشگاه‌های این شهرستان کشف و جمع‌آوری شده بود.

وی بیان کرد: معدوم‌سازی این میزان مواد غذایی فاسد در راستای برنامه‌های اجرایی بزرگداشت هفته سلامت در این شهرستان بوده که امروز با حضور نماینده دادستان و با همکاری شهرداری در محل دفن زباله‌های شهر سردشت امحا شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: علاوه بر آن، حدود ۲۵ تن انواع مواد غذایی غیربهداشتی که در مراکز روستایی توسط کارشناسان بهداشت محیط کشف و ضبط شده بود، در طول سال گذشته امحا شد.

«قادری» از شهروندان درخواست کرد که هنگام خرید مواد غذایی و آشامیدنی به تاریخ مصرف، کارخانه ساخت و مواد تشکیل‌دهنده آن دقت کرده و از مراکز مطمئن اقدام به خرید کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را از طریق شماره تماس رایگان ۱۹۰ شبکه بهداشت اطلاع دهند.

سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.