ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵ درصد از منابع بانک‌های غیرتخصصی باید برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شود و به صورت مستقیم به این بخش اختصاص یابد.

بهنام شهدی روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی مدیران بانک‌های عامل استان در خصوص حمایت مالی از کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا اظهار داشت: علاوه‌بر حمایت‌های دولت، بانک‌ها نیز باید حمایت‌های لازم را از مواردی که متحمل خسارت شده‌اند انجام داده و سهمیه‌ای برای این منظور اختصاص دهند.

وی افزود: سه روش تامین مالی در اقتصاد ایران شامل اعتبارات دولتی و ظرفیت‌های قانون بودجه، ظرفیت سیستم بانکی و بازار سرمایه وجود دارد که ظرفیت‌های سیستم بانکی و چگونگی بهره‌گیری بهتر و مناسب‌تر از این ظرفیت در سال جهش تولید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری ‌شود.

وی بیان اینکه در سال جهش تولید ضروری است فرهنگ‌سازی، بسترسازی و تغییر نگرش صورت گیرد، افزود: جهش تولید با رونق تولید تفاوت‌هایی دارد زیرا در رونق تولید، فرآیند متناوب و مداوم تولید مورد توجه است ولی جهش تولید مستلزم افزایش حجم تولیدات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید در این راستا وظایف سیستم بانکی که مدیریت میزان تولید و  اصلاح ساختار تولید است مشخص و عملیاتی شود و به گونه‌ای که در زندگی مردم به صورت محسوس مشاهده شود.

«شهدی»، بیان کرد: مدیران و کارکنان دولتی، مدیران بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی و عامه مردم سه جامعه هدف هستند که باید برای این سه گروه بسترسازی و فرهنگ‌سازی لازم در خصوص جهش تولید صورت گیرد.

به گزارش ایرنا در این جلسه در خصوص بخشنامه‌هایی که باید در سال جهش تولید عملیاتی شود بررسی و تبادل نظر صورت گرفته و دستورات لازم در این خصوص صادر شد؛ بررسی بسته حمایتی (وام قرض‌الحسنه) بانک‌ها برای افراد و صنف‌های خُرد متاثر از ویروس کرونا، تامین سرمایه در گردش شرکت‌ها، واحدها و صنوف متاثر از ویروس کرونا و انتخابات دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ها از دیگر موضوعات امور بحث در این جلسه بود.