همدان- ایرنا- معاون اداره ورزش و جوانان همدان گفت: باشگاه‌هایی ورزشی شهرهای این استان مجاز به فعالیت‌ و بازگشایی نیستند چراکه در مورد شیوع کرونا در منطقه سفید قرار نداریم.

کاوه صولتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همچنان فعالیت های ورزشی در فضاهای ورزشی همدان ممنوع است و باشگاه ها و ورزشگاه های استان تعطیل است.

وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت ۱۳۲ شهر کشورمان از نقطه نظر شیوع کرونا سفید است بر این اساس باشگاه‌های ورزشی رشته‌های انفرادی و غیر گروهی در این شهرها که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش‌ها وجود ندارد، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز هستند فعالیت خود را از روز ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز کنند.

صولتی افزود: هیچ یک از شهرهای همدان در این وضعیت قرار ندارند و هرگز اجازه فعالیت به رشته های ورزشی داده نمی شود.

وی گفت: تا زمانیکه شرایط استان به وضعیت عادی بازنگردد و از سوی ستاد کرونا تایید نشود، امکان بازگشایی فضاهای ورزشی وجود ندارد.

معاون اداره ورزش و جوانان همدان یادآور شد: تمامی فضاهای ورزشی استان تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل است و برای شروع فعالیت ها تابع دستورالعمل ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا هستیم.

صولتی افزود: برابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت تمامی شهرها به صورت هفتگی رصد می شود و تصمیمات بعدی بر اساس ارزیابی های روز اتخاذ می‌شود.

وی گفت: فعالیت باشگاه های خصوصی نیز همچنان تعطیل و ممنوع است و هرگونه فعالیت با برخورد مراجع قضایی و پلمپ و جریمه محکوم خواهد شد.

همدان دارای بیش از ۸۵ هزار ورزشکار و ۶۰۰ مکان ورزشی است.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون(۱۶ اردیبهشت) ۹۹ هزار و ۹۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور ۶ هزار و ۳۴۰ نفر رسید.