همدان- ایرنا- معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: از ابتدای ماه رمضان ۱۳ هزار پُرس غذای گرم از محل موقوفه شادوران سیف الدوله بین نیازمندان این شهر توزیع شد و تا پایان ماه رمضان این روند ادامه دارد.

حمیدرضا نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای پخت و توزیع این غذاها ۱۵۰ میلیون تومان از محل موقوفه شادوران سیف الدوله هزینه شده است.

وی افزود: هیات‌های مذهبی ملایر و جامعه ایمانی مشعر نیز به کمک ما آمدند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از ۲۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان این شهرستان توزیع شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر یادآور شد: هر شب در یک منطقه از شهر غذای گرم توزیع می‌شود و آشپزخانه مدرسه سیف الدوله نیز محل طبخ غذا است که از بهترین مواد غذایی استفاده شده و به صورت بهداشتی غذاها پخته و توزیع می‌شود.

نوروزی بیان کرد: شب گذشته نیز تمامی کادر درمان بیمارستان‌های ملایر به همراه تمامی بیماران به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) مهمان موقوفه شادوران سیف الدوله هستند که ۱۰۰ میلیون تومان هزینه این طرح شده است.

وی ادامه داد: هنچنین همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار قرص نان رایگان در هشت نقطه از محله‌های حاشیه شهر ملایر توزیع و ۱۰ میلیون تومان از محل موقوفه شادروان سیف الدوله هزینه شد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: این مبلغ به نانوایی‌ها در محله‌هایی همچون ۳۰ متری شهید تاجوک، خیابان عارف، ۱۵ خرداد، میدان امام حسین(ع)، میدان سرو و خیابان ولی‌بخشی داده شد و این تعداد نان پخت و بین نیازمندان همان مناطق توزیع شد.

نوروزی گفت: در یک اقدام ابتکاری اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در صدد است حساب دفتری افراد نیازمند و قشر ضعیف همچون کارگران را تسویه کند که ۱۰ میلیون تومان از محل موقوفه شادورن سیف الدوله برای این طرح در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ادامه داد: در حال شناسایی این افراد از مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های معتبر شهر هستیم تا بتوانیم حساب دفتری این افراد را که از کرونا آسیب دیده‌اند را تسویه کنیم.

نوروزی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان و اجرای طرح ضیافت و همدلی، ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان ملایری توزیع شد که ارزش هر بسته معیشتی ۳۰۰ هزار تومان و شامل اقلامی همچون مرغ، برنج، خرما، کنسروماهی، رب گوجه، ماکارونی، قند و شکر بود.

وی اظهار داشت: دیروز نیز همزمان با آغاز دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه، کاروان نسیم شادی با مشارکت سپاه ناحیه ملایر انجام شد که همزمان با گردش این کاروان و توزیع بسته‌های حمایتی، ۵۰۰ لیتر شربت زعفران در بطری‌های بهداشتی بین مردم توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اضافه کرد: همچنین به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم نورافشانی در مقبره شادوران سیف الدوله واقف بزرگ ملایری انجام شد.

نوروزی اجرای پخش زنده هر شب برنامه «سخن دوست» توسط یکی از روحانیان ملایر در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: قرار است این برنامه با هماهنگی صدا و سیمای مرکز همدان در شب‌های آینده روی آنتن برود.

وی یادآور شد: برای شب‌های قدر نیز با کمک موسسه رسانه غدیر، برنامه‌هایی با حضور سه نفر از روحانیان و سه مداح ملایری در مجموعه بام ملایر ضبط و آماده شده است تا همزمان با سه شب قدر به صورت مجازی از طریق شبکه‌های مجازی پخش شود.

نوروزی اجرای مراسم ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی توسط شورای قرآن ملایر را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان عنوان و بیان کرد: این برنامه با عنوان مناجات سحرگاهی است که با حضور اعضای شورای قرآن طی روزهای آینده در امامزاده عبدالله(ع) ملایر ضبط خواهد شد.

۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.