اردبیل _ ایرنا _ مسوول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) استان اردبیل گفت: عملکرد بنیاد برکت در حوزه اشتغالزایی مناطق محروم این استان مناسب بوده و این نهاد نقش مثبتی در حل مشکل اشتغال داشته است.

 توحید احمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان اردبیل از زمان فعالیت خود در این استان اقدامات خوبی در حوزه‌های اشتغال‌زایی، ساخت مدرسه و فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی در مناطق و روستاهای محروم استان بویژه شهرهای کم‌برخورداری همچون خلخال انجام داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در استان اردبیل توسط بنیاد برکت تصریح کرد: بنیاد برکت با ایجاد اشتغال در کسب‌ و کارهای خرد و خانگی در مناطق روستایی و محروم می‌تواند به محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی استان کمک کند.

احمدزاده با بیان اینکه بنیاد برکت تا به امروز ۴۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان اردبیل به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد، اظهارداشت: این اقدامات امسال نیز ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: بنیاد برکت علاوه بر ایجاد شغل‌های اجتماع‌محور خرد و خانگی و ساخت مدارس در روستاها و مناطق محروم استان اردبیل، در قالب مدل توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی بنگاه‌ محور در یک شرکت سازنده سرم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی در استان اردبیل مشارکت و سرمایه‌گذاری کرده است.

وی گفت: نرخ بیکاری در میان جوانان تحصیل‌کرده استان بیشتر از ۱۵ درصد و بنیاد برکت با ورود به حوزه‌ ایجاد فرصت‌های شغلی بویژه از نوع خرد و خانگی می‌تواند به رفع معضل بیکاری در منطقه کمک کند ، برخی از مناطق استان مانند خلخال در حوزه صنایع دستی دارای استعدادها و توانایی‌های بالقوه‌ای است.

او با اشاره به اینکه مشارکت بنیاد برکت در اجرای طرح‌های جدید، نیمه‌تمام و راکد به نسبت ۴۹ به ۵۱ خواهد بود، افزود: با هدف توسعه متوازن استان اردبیل ۴۰۰ طرح کوچک و زود بازده و همچنین طرح‌های بزرگ اشتغالزایی در جنوب استان و در شهرستان‌های خلخال و کوثر اجرا می‌شود که بنیاد برکت برای تامین امکانات تولید برای هر یک از این طرح‌ها مبلغ ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

وی از گردشگری، کشاورزی، دامپروری سبک و سنگین، صنعت و معدن و محصولات گلخانه‌ای به عنوان دیگر رسته‌هایی نام برد که امکان ایجاد اشتغال در آن‌ها وجود دارد.

وی اظهارکرد: در سال گذشته بنیاد برکت استان اردبیل با پرداخت سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به جوانان جویای کار خلخال زمینه اجرای ۹۰ طرح را در روستاهای محروم این شهرستان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده به طرح‌های روستایی هچون دامداری سبک و سنگین،خیاطی ،قالی‌بافی ،کشت و پرورش گیاهان دارویی ، زنبورداری و مشاغل خانگی صورت گرفته ، از معرفی ۱۵۰ نفر از متقاضیان طرح‌های یاد شده در سال جاری برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل خلخال خبر داد و افزود: برای افزایش این تعداد به ۳۰۰ نفر تلاش می‌شود.