بجنورد- ایرنا- شهردار بجنورد از اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت معابر مرکز استان در سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان ۶۰ میلیارد ریال برای خرید منظور شده است.

هادی زارعی روز سه شنبه به زیرساخت‌های ضعیف در معابر شهر بجنورد اشاره و تصریح کرد: ما ناگزیر به موج تراشی هستیم، و عملیات بهسازی معابر از هفته آتی آغاز می شود.

وی گفت: عملیات گسترده ای از مرمت و لکه گیری و زیرسازی را در دستور کار داریم و به دلیل اقدام همزمان ما در رفع عیوب زیرسازی، گاهی زمان مرمت آسفالت به طول می کشد که از شهروندان می خواهیم صبورباشند.

زارعی اظهار کرد: اکنون ۶ گروه در سطح شهر، نسبت به ترمیم و آسفالت معابر شهر مشغول هستند.  

وی افزود: از ابتدای امسال، کار ترمیم و لکه گیری آسفالت معابر در دستور کار بوده است و اقدامات خوبی در حال انجام است اما سطح آسفالت معابر در حدی نامناسب است که اقدامات انجام شده محسوس نیست.

وی اظهار داشت: بارندگی ها و شرایط نامناسب جوی، سبب شده تا اجرای پروژه های عمرانی، بعضا متوقف شده و به تاخیر افتد.  

وی خاطرنشان کرد: تنها ۲۰ درصد از معابر مرکز استان آسفالت مناسب دارد.  

شهردار بجنورد گفت: اگر کار اصلاح و ترمیم آسفالت با تاخیر انجام شود، به ناچار باید در آینده، سه برابر این میزان، هزینه شود.

شهروندان بجنوردی از وجود چاله، ناهمواری و آسفالت تخریب‌شده در ماه های اخیر ابراز نگرانی کرده بودند و به همین دلیل شهردار تصمیم گرفته تا این مشکل اساسی در یک برنامه زمان بندی شده برطرف کند.

اگرچه گستره شهر بجنورد، ۳۶ کیلومتر مربع است اما وسعت معابر آن ۲ میلیون متر مربع عنوان شده که گفته می شود، یک میلیون متر مربع از این وسعت احتیاج به آسفالت دارد.

جمعیت بجنورد بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۲۳۰ هزار نفر است و با وجود رشد ۳ درصدی جمعیت آن، تراکم جمعیت در بجنورد ۴ هزار و ۹۰۰ نفر بر کیلومتر مربع است.