تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

یزد - ایرنا - در اجرای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از نیازمندان و آسیب‌ دیدگان بیماری کرونا ، دومین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه جمعه شب در مصلی شهدای محراب ابرکوه به یاد ۲۷۵ شهید و با صرف سه میلیارد ریال کمک‌های مردمی برگزار شد.

فرمانده قرارگاه رزمایش مواسات ، همدلی و کمک‌های مومنانه شهرستان ابرکوه در حاشیه برگزاری رزمایش یادشده به خبرنگار ایرنا گفت : این اقدام با هدف کمک به خانواده‌های نیازمندان ، کم‌ بضاعت و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با توزیع هزار و ۲۵۰ بسته حمایتی و معیشتی به ارزش سه میلیارد ریال بر گزار شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، افزود:: در این رزمایش گروه های جهادی ، آستان قدس رضوی و خیران مشارکت داشتند.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون بیش از ۱۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان از سوی گروه های جهادی، ناحیه مقاومت بسیج ، گردان امام حسین (ع) با مشارکت خیران و دستگاه های حمایتی  کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بین خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

وی پیش بینی کرد که  تا پایان ماه رمضان ، توزیع بسته های حمایتی و معیشتی و غذای گرم بین خانواده های نیازمند ادامه یابد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه  با قدردانی از مشارکت مردم و خیران در کمک رسانی به نیازمندان تصریح  کرد: باتوجه به شیوع کرونا در این مدت افزون بر هفصد نفر از گروه های جهادی در ضدعفونی کردن محلات ، روستاها ، تولید و توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی به نیازمندان تلاش کردند.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد : دستگاه های خدمات رسان و نهادهای انقلابی از جمله ناحیه مقاومت بسیج ، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر قشرها در محلات و روستاها خدمات خوبی در کمک رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه در پیشگیری از بیماری کرونا ارایه کردند که این فعالیت ها همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی و فعالیت‌های جهادی مردمی ، ایثارگری مردم ما را در هشت سال دفاع دفاع مقدس در اذهان عمومی تداعی می کند.

امام جمعه ابرکوه با قدردانی از مشارکت خیران افزود: افراد متمکن و خیران در اجرای مراحل بعدی نسبت به اهدای کمک‌های خود به کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، پایگاه‌های مقاومت ، گروه های جهادی و دفتر امام جمعه مراجعه کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین رییس   مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( جمعه) گفت: تاکنون ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی در کشور به ۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۶ اردیبهشت ماه جاری بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی ۲ هزار و ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۹۱ هزار و ۸۳۶ بیمار بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند  و ۲ هزار و ۷۲۷ تن از بیماران تحت مراقبت قرار دارندکه  تاکنون ۶۵۸ هزار و ۶۰۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.