تهران-ایرنا- رییس اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی گفت: دانشگاه‌های غیردولتی پس از بازگشایی فرصت دو تا سه هفته‌ای برای رفع اشکال در نظر می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری امروز - شنبه - در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام کرد: دانشگاه‌ها به غیر از دانشگاه‌های علوم پزشکی که در حال حاضر هم فعال هستند از ۱۷ خرداد فعالیت خود را برای کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، امتحانات و مواردی که لازم است، آغاز می‌کنند.

علی آهون منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا به زمان شروع کلاس های درس دانشگاه های غیر دولتی اشاره و تاکید کرد: منتظر تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم؛ این احتمال هم وجود دارد که کلاس های رفع اشکال حتی در تابستان برگزار شود که این موضوع بستگی به زمان اعلام بازگشایی کلاس های درس دانشگاه ها دارد.

وی از طولانی شدن مدت زمان برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه های غیردولتی خبر داد و اظهارداشت: یکی دیگر از تصمیم های دانشگاه های غیردولتی، برگزاری طولانی تر امتحانات پایان ترم است؛ در ترم های گذشته امتحانات در فاصله زمانی ۱۰ روز به پایان می رسید اما برای رفاه حال دانشجویان این مدت زمان به چهار هفته می انجامد.

وی افزود: تدبیر دیگر دانشگاه های غیردولتی، برگزاری حداکثر یک تا دو امتحان در روز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

رییس اتحادیه دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم درباره نحوه نمره دهی به دانشجویان در این نیم سال تحصیلی، خاطرنشان کرد: بخشی از نمره امتحانی برای پرسش و پاسخ در آموزش های الکترونیکی، بخشی دیگر هم برای امتحانات نهایی در نظر گرفته شده است.

آهون منش درباره حذف ترم دانشجویان دانشگاه های غیردولتی هم گفت: تاکنون موردی برای حذف ترم نداشتیم و در صورت درخواست دانشجویان، این حذف ترم بدون احتساب در سنوات اعمال می شود.

رییس اتحادیه دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی درباره تدابیر این دانشگاه ها برای دروس عملی، اظهار داشت: در صورتی که امکان اجرای دروس عملی تا قبل از شروع ترم تحصیلی جدید وجود داشته باشد، نمره دهی صورت می گیرد؛ در غیر اینصورت، درس به صورت ناتمام می ماند تا دانشجو در مهرماه بدون پرداخت شهریه و به همراه سایر دانشجویان در آن واحد عملی شرکت کند و نمره برای همین نیمسال محاسبه می شود.

آهون منش درباره عودت شهریه به دانشجویان، تاکید کرد: شهریه ای عودت داده نمی شود چرا که کلاس های حضوری جای خود را به کلاس های الکترونیکی داده است و کلاس های رفع اشکال هم برگزار می شود.

وی با یادآوری میزان پوشش دانشجویان دانشگاه های غیردولتی در آموزش های الکترونیکی، به این نکته اشاره کرد که بیش از ۸۰ درصد دانشجویان در آموزش های آنلاین و آفلاین الکترونیکی پوشش داده شدند.

رییس اتحادیه دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم درباره نحوه نمره دهی به دانشجویان در این نیمسال تحصیلی، خاطرنشان کرد: بخشی از نمره امتحانی برای پرسش و پاسخ در آموزش های الکترونیکی، بخشی دیگر هم برای امتحانات نهایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صفوی، رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم پیش بینی برگزاری ۵۰ درصدی امتحانات پایان ترم را به صورت حضوری مطرح کرد.

وی همچنین پیش از این به ایرنا اعلام کرده بود که بیش از ۷۰ درصد دانشجویان کشور از امکانات آموزش های الکترونیکی در نیم سال تحصیلی جاری بهره مند شده اند. همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، کلاس های درس دانشگاه ها از روزهای ابتدایی اسفندماه تعطیل و کلاس های الکترونیکی جایگزین شد.