تهران- ایرنا- رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۱۰ کشور به صورت قطعی خریدار محصولات و تجهیزات ایرانی مقابله با کرونا هستند گفت: از صادرات این محصولات حمایت ویژه می شود.

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلسه کارگزاران صادراتی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور ۳۰ کارگزار و رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری برگزار شد. در این جلسه بر حمایت ویژه معاونت علمی از صادرات تجهیزات مقابله با کرونا به دیگر کشورها تاکید شد.

مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه معاون علمی و فناوری شخصا پیگیر توسعه صادرات محصولات و تجهیزات مرتبط با حوزه مقابله با کرونا است، افزود: کرونا فرصت ویژه‌ای برای شرکت‌های ایرانی تولیدکننده تجهیزات مورد نیاز برای درمان و مقابله با کرونا است، زیرا در شرایط فعلی کشورهای توسعه یافته به دنبال تامین نیازهای داخلی خود هستند و این یعنی فرصتی بکر و خوب برای شرکت‌های ایرانی است.

قلعه‌نوی گفت: ایران راه پیشگیری و مبارزه با کرونا را خوب طی کرده و تقریبا نیازهای داخلی تامین شده است، الان زمانی است که باید از ظرفیت و پتانسیل شرکت‌ها برای صادرات این محصولات در دنیا بهره ببریم.

وی ادامه داد: کشورهای زیادی هستند که در شرایط سخت شیوع کرونا خریدار محصولات ایرانی باشند؛ پس باید از این فرصت خوب برای توسعه صادرات و پاسخ به برخی ضایعات و ضررهای مالی شرکت ها استفاده کنیم.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که در حال حاضر ۱۰ کشور به صورت قطعی خریدار این محصولات ایرانی هستند، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صادرکنندگان این محصولات به دیگر کشورها حمایت ویژه می‌کند.

وی خطاب به کارگزاران صادراتی، گفت: از شما می خواهم در یک تعامل سازنده با هم راه‌ها و نیازهای ارسال و صادرات محصولات مبارزه با بیماری کرونا را به هم و به ما معرفی کنید تا از این فرصت برای توسعه صادرات کشور بهره ببریم.

قلعه‌نوی بیان کرد: یک اراده دولتی برای حمایت از صادرات محصولات مبارزه با کرونا در کشور شکل گرفته که امید است از این فرصت به شکلی درست و به جا استفاده کنیم تا زیان‌های مالی را که کرونا به کشور وارد کرده است تا حدودی رفع کنیم.

در ادامه این نشست، نمایندگان کارگزاری‌های صادراتی، مشکلات و نواقص موجود در توسعه صادرات را مطرح کردند و بر شبکه‌سازی خدمات ارائه شده در این حوزه، هم‌افزایی ظرفیت‌ها، توانمندسازی شرکت‌های صادراتی و حمایت از شکل‌گیری یک برند مشترک از محصولات ایرانی در کشورهای هدف تاکید داشتند.