مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: در رزمایش کمک مومنانه که با مشارکت فرهنگیان برگزار می‌شود، ۵۶۰ بسته معیشتی بین دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان توزیع شد.

سلیمان مام عزیزی روز پنج‌شنبه در حاشیه توزیع بسته‌های معیشتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب رزمایش کمک مومنانه با محوریت فرهنگیان و برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند آغاز شده‌است.

وی ادامه داد: در این رزمایش بسته‌های کمک معیشتی شامل تُن ماهی، برنج، قند، شکر و روغن جامد بین دانش‌آموزان نیازمند و خانوادهای آسیب دیده در بحران کرونا توزیع شد.

وی ارزش ریالی هر بسته معیشتی را بیش از ۱۷۵ هزار تومان عنوان کرد و افزود: این بسته ها توسط همکاران فرهنگی جمع‌آوری شده و امروز توسط مدیران مدارس در اختیار نیازمندان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار گرفت.

 مدیر آموزش و پرورش بوکان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط صندوق پیوند مدارس و با همکاری فرهنگیان جمع آوری شده که از این مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید بسته های معیشتی،  ۲۰۰ میلیون ریال به خانه بوستان کودکان بی‌سرپرست و سالمندان اختصاص یافته و مابقی نیز در ایام کرونا و برای نیازمندان هزینه شده است.

مام عزیزی گفت: رزمایش گسترده و سراسری کمک مومنانه و همدلانه در آموزش و پرورش برای یاری رساندن به افراد کم‌ بضاعت در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، از شروع ماه مبارک رمضان در بوکان تاکنون در۶ مرحله بسته‌های معیشتی توسط فرمانداری، سپاه پاسداران ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)،آموزش و پرورش و انجمن های مردم نهاد در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

 بوکان  با ۲۵۸ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.