تهران-ایرنا- برخی از نهادها،گروههای مردم نهاد و حامیان مردم فلسطین در جنوب شرق آسیا همزمان با روز قدس با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر همبستگی تمام مسلمانان جهان در برابر صهیونیسم و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند: باردیگر تمام سیاست های آمریکا در حمایت از رژیم نامشروع صهیونیستی را محکوم کرده و از سازمان ملل خواستار اجرای قطعنامه های تصویب شده درحمایت از مردم فلسطین هستیم.

در بخشی از این بیانیه گروهها و نهادهای مردم نهاد و حقوق بشری و حامیان فلسطین آمده است ما همبستگی همه مسلمانان و عدالت خواهان جهان را در ایستادگی در برابر ایدئولوژی صهیونیسم و ​​دولت غیرقانونی اسرائیل ابراز می‌کنیم. 

در ادامه این بیانیه اضافه شده است امروز یک روز ویژه وحدت و نمایش شفاف همبستگی جهانی علیه رژیمی است که ۷۲ سال پیش برای اشغال یک کشور مستقل با استفاده از زور و جنایات وحشیانه علیه بشریت و علیه فلسطینیان بی‌دفاع اقدام کرد. 

در بخشی از این بیانیه آمده است ،قدرتهای امپریالیستی غربی، به ویژه انگلستان و آمریکا، رژیم تروریستی و آپارتاید اسرائیل را ایجاد کردند که از آن زمان تاکنون فلسطینی‌ها را با مصونیت از مجازات تحت آزار و شکنجه‌ها و ظلم‌های بسیار قرار داده است. 

این بیانیه می افزاید:محاصره بیت المقدس از زمان اشغال فلسطین در سال ۱۹۶۷، حمله‌ای نه تنها به کشور و مردم فلسطین، بلکه برخلاف صلح جهانی و مفاد اعلامیه جهانی سازمان ملل است. 

امضا کنندگان این بیانیه قدس با خط قرمز دانستن قدس برای همه مسلمانان تاکید کردند مقاومت در برابر اشغال، بدون شک حق قانونی فلسطینی‌ها و تمام مسلمانان است و علام می کنیم که

همه مسلمانان در سطح جهان از حق دینی برای مقاومت و اعتراض به اشغال بیت المقدس برخوردار هستند و وحدت آن‌ها شرط لازم برای آزادی این سرزمین مقدس است. 

درادامه این بیانیه اضافه شده است مبارزه برای آزادسازی قدس، مبارزه برای عدالت، عزت و استقلال است و همه ملل اسلامی باید وظیفه دستیابی به آزادی القدس را برعهده بگیرند. 

امضا کنندگان این بیانیه معامله قرن که با حمایت  کامل آمریکا را به نفع رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کردند تسلیم کامل و به رسمیت شناختن اشغال فلسطین هرگز نمی‌تواند زمینه ساز توافق پایدار و عادلانه باشد. 

درادامه تلاش های برخی از کشورهای در عادی کردن روابط با رژیم صهیونیستی را باعث از نادیده گرفتن چندین  دهه رنج و درد فلسطینی ها دانسته شده اضافه شده است بیت المقدس پایتخت ابدی فلسطین است.

این نهادهای حقوق بشری از  سازمان ملل درخواست کردند که قطعنامه‌های اتخاذ شده در رابطه با حقوق فلسطینیان به موقع اجرا گذاشته شود و همچنین  توجه ویژه‌ای به قطعنامه‌های مربوط به حاکمیت قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین صورت گیرد. 

 آن‌ها همچنین از سازمان ملل خواسته‌اند تا تمام اراضی و خانه‌های فلسطینی‌ها که تاکنون به طور غیرقانونی توسط شهرک نشینان یهودی مصادره شده است به صاحبان اصلی آن‌ها عودت داده شود و حق بازگشت پناهندگان فلسطینی آن گونه که در قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل مطرح شده است، رعایت شود. 

این گروهها علاوه بر این خواستار برچیدن قوانین تبعیض آمیز و آپارتاید رژیم صهیونیستی و حمایت از حقوق فلسطین در سرزمین فلسطین اشغالی شده‌اند.

سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی (ماپیم) ، ائتلاف نهادهای مردم نهاد کشورهای جنوب شرق آسیا " آسه آن" برای فلسطین، اتحادیه جهانی مساجد در دفاع از قدس، دبیرخانه مجمع العلمای آسیا،جنبش جوانان مسلمان مالزی، سازمان فرهنگی فلسطینیان در مالزی، بنیاد قدس مالزی، انجمن عدالت و توسعه کامبوج،دفترکمیته شبکه بشردوستانه شیخ الاسلام تایلند،کمیسیون ملی در مورد مسلمانان فیلیپین ، انجمن علمای فلسطین در منطقه آسیای جنوب شرقی و انجمن اجتماعی رفاهی مسلمانان میانمار  از جمله امضا کنندگان این بیانیه در روز قدس علیه رژیم صهیونیستی بودند.