شاهرود - ایرنا - نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شرق سمنان از ظرفیت های فراوانی برخوردار است، گفت: رفع مشکل بیکاری جوانان و افزایش میزان اشتغال جوانان این منطقه در اولویت قرار دارد .

علی اصغر خانی شنبه شب در دیدار با جمعی از  مردم میامی در سالن اجتماعات ابن یمین فرومدی این شهر افزود : برای اشتغال جوانان و کاهش بیکاری از همه ظرفیت ها استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: برای توسعه شرق استان باید همه دست به دست هم بدهیم تا مشکلات فراروی شاهرود و میامی را از میان برداریم. 

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: همه تلاش ما معطوف به این خواهد بود که بتوانیم گره ای از مشکلات مردم را باز کنیم و برای این کار از همه ظرفیت ها بهره خواهیم گرفت.

  وی گفت : طبق بررسی های انجام گرفته و مراجعه های مردمی ، اشتغال و بهبود وضعیت معیشت جامعه از مهمترین خواسته های مردم است.

خانی اظهار داشت : پیگیری و جذب اعتبار برای تکمیل طرح های ناتمام شهرستان های شاهرود و میامی ضرورت دارد .

وی ضمن تبریک سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت : فتح خرمشهر در عملیات غرورآفرین بیت المقدس پیروزی حق بر باطل را به خوبی نشان داد.

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور امام جمعه میامی نیز در این دیدار گفت : شهرستان میامی ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف داشته و  مردم و مسئوولان در کنار هم برای حل مشکلات معیشتی مردم تلاش می‌کنند.

امام جمعه میامی گفت: جاده میامی به جیلان سالهاست تکمیل نشده و نیازمند نگاه ویژه مسوولان است. وی افزود : توسعه شهرستان میامی با استفاده از ظرفیت موجود در بخش های مختلف ضروری است.

احمد ملایری، فرماندار میامی نیز با بیان این که ۵۰ درصد گندم استان سمنان در میامی تولید می شود ، گفت: باید نسبت به توسعه صنایع تبدیلی اقدام شود.

وی گفت : قدمت تاریخی شهرستان میامی با وجود آثار فراوان از جمله  ارمیای نبی، آرامگاه شیخ حسن جوری ، مقبره ابن یمین فرومدی، دانیال نبی و کاروانسراهای مختلف جایگاه ویژه ای در جذب گردشگر دارد.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.