این کتاب ۱۸۴ صفحهای با شمارگان ۲ هزار نسخه از سوی نشر فرهنگسرای میردشتی به چاپ رسیده و روانه کتابفروشیها شده و قیمت هرجلد از این کتاب تمام رنگی و تمام گلاسه برای علاقهمندان به کتابخوانی و حرفه تبلیغات ۳۰ هزار تومان است.
مطالب این کتاب در چهار فصل ارایه شده که در فصل اول امکانات رسانه در حوزه روزنامه و مجله، رادیو، تلویزیون و سینما، پوستر، ارسال مستقیم پستی ، تبلیغات فراگیر و تبلیغات دیجیتال و آنلاین شرح داده شده است.
نویسنده در فصل دوم کتاب به معرفی طراحی برنامههای تبلیغاتی و روشهای کاربردی پرداخته و در خصوص سفارش دهندگان، تحقیق درباره بازار، طراحی گزارش و دستور کار اجرایی در تبلیغ توضیحاتی را ارایه کرده است.
فصل سوم کتاب به مفهوم خلاقیت پرداخته و در این بخش علاوه بر شرح گروه اجرا و مدیریت هنری، در خصوص پژوهش ، ساختار نمایشی برنامه تبلیغاتی (کمپین) و خط نگاری(تایپوگرافی) بیان تفضیلی دارد.
فصل چهارم کتاب نیز در مورد آینده تبلیغات است و در این بخش نویسنده کوشیده پیرامون صنعتی که دگرگون میشود، نوع جدید کارفرما و شرکت تبلیغاتی، چگونگی تکامل راهبردهای تبلیغاتی و بهرهگیری از فناوری نوین توضیحاتی ارایه کند و جار و جنجال روشهای نوین تبلیغی حضور در صحنه را معرفی کند.
در مقدمه این کتاب آمده است: مصرفکنندگان نخبه رسانهای امروز مایل هستند هنگام تماس با یک نشان (برند) عرضه شده رابطهای بیش از روش یکسویه تبلیغ سنتی را مشاهده کنند و این مهم نیازمند تبلیغاتی حرفهای و منطبق با ضوابط روز و فناوری است.
این کتاب به بررسی چگونگی شرکتهای تبلیغاتی میپردازد که توان عرضه خدمات کامل را دارند و سراسر نیازهای کارفرمایان را با خط مشی روشن ارتباطی به صورت یکجا برآورده میکنند.
این کتاب حاوی دستهبندی اطلاعات کاربردی است که مطالعه آن میتواند دستمایه ایده و عمل به صورت مطلوب در حوزه تبلیغات باشد و خواندن آن برای علاقهمندان به تبلیغات و روابط عمومی خالی از لطف نیست.