مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: امسال ۸۸۷ تُن کالای اساسی به منظور تنظیم بازار در این شهرستان توزیع‌ شده‌ است.

رحمان درفشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای تنظیم بازار، شب عید ۲۰۰ تن برنج در ۲ مرحله و در هر مرحله ۱۰۰ تن توزیع شد.

وی افزود: همچنین ۳۰ تن گوشت قرمز منجمد اختصاص یافته بود که به علت عدم کشش بازار، تنها ۱۰ تن جذب و توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۴ تن پرتقال نیز طی سال جاری در این شهرستان توزیع شد، بیان کرد: همچنین ۸۵ تن شکر به منظور تنظیم بازار شب عید در اختیار شهروندان میاندوآبی قرار گرفته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: طی ماه مبارک رمضان، در مرحله اول ۲۰ تن و در مرحله دوم ۱۳۰ تن برنج برای مصرف مردم جذب و توزیع شد.

درفشی با بیان اینکه ۵۲ تن گوشت منجمد اختصاص یافته که تاکنون فقط پنج تن جذب شده‌است، اظهار داشت: ۱۷۳ تن شکر به صورت فله‌ای اختصاص یافته که به علت رعایت اصول بهداشتی در برابر بیماری کرونا با هماهنگی‌های صورت گرفته  توسط ۲ واحد در شهرستان در حال بسته‌بندی است و پس از اتمام توزیع می‌شود.
وی بیان کرد: برای تنظیم بازار نیز در قبال شکر اختصاصی به واحدهای تولیدی شهرستان، ۳۰۰ تن قند شکسته تهیه و مقداری از آن توزیع و مابقی نیز در حال توزیع است.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.