سمنان- ایرنا- معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: مربیان مراکز این اداره کل به خاطر شیوع کرونا در ۱۲۰ گروه فضای مجازی فعالیت دارند.

فروهر معدنی روز دوشنبه به رسانه ها اظهار داشت: مربیان کانون استان سمنان در بیش از ۱۲۰ گروه در فضای مجازی در قالب معرفی کتاب، شخصیت، وقایع و ایام، سرزمین، قصه‌گویی، قصه‌خوانی و روایت قصه‌های تصویری، شعرخوانی، بحث آزاد، بحث کتاب، مسابقه،‌ دل‌نوشته، خوانش متن ادبی، نقاشی، سفال‌گری، خوش‌نویسی و کاردستی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: این گونه فعالیت ها برای بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ کودک و نوجوان صورت گرفته و با استقبال اعضا و والدین آن‌ها روبه‌رو شده‌است.

وی افزود: از سوی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری این استان در ۲ ماه فروردین و اردیبهشت ۹۹ یک‌هزار و ۳۴۷ فقره فعالیت برای ۱۸هزار و ۷۳۴ عضو کودک و نوجوان در فضای مجازی اجرا و بیش از ۴۰۰ اثر نیز در قالب پیک امید تولید محتوا شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان یادآور شد: فعالیت انجمن‌های ادبی شعر و داستان کانون سمنان به قوت خود باقی است و اعضا و مربیان انجمن‌های سرود، قصه‌گویی و نمایش عروسکی نیز به‌صورت مجازی فعال شده‌اند.

فروهر بیان کرد: استقبال از فعالیت مجازی مربیان کانون سمنان در فصل بهار مطلوب بود و مربیان و اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به‌صورت مجازی در پیام‌رسان‌های داخلی، مناسبت‌های آییینی و تاریخی را گرامی داشتند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به تعطیلی مراکز به خاطر شیوع کرونا، گفت: مربیان این استان با حضور در مراکز، بدون پذیرش اعضا، و با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدّعفونی کردن محیط و رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به مقابله با ویروس، از شنبه ۱۰ خرداد هم‌چنان به ارتباط مجازی خود در پیام‌رسان‌های داخلی ادامه دادند و در مناسبت‌های مختلف به اجرای فعالیت پرداختند.