۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83388549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانون پرورشی مجری «تابستان شاد» برای کودکان مناطق محروم است

سمنان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستاهای تحت پوشش این کانون در قالب طرح «تابستان شاد» برنامه‌ها و کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در نظر گرفته شده است.

نبی‌اله خدابخشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تابستان ۹۸ با حضور در روستاها و مناطق محروم با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و جذب و پایدارسازی اعضا به اجرای فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: مربیان کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری سمنان روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته در مناطق کم‌برخوردار حضور یافته و برای مخاطبان کودک و نوجوان آن منطقه به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند.‌

فعالیت‌های تابستانی اعضا و مربیان در کانون سمنان

خدابخشی ادامه داد: فعالیت‌های تابستانی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از خردادماه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: اعضا و مربیان ۲۳ مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان فعالیت‌های خود را با شعار «تابستان شاد» آغاز کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: با استقبال بالای خانواده‌ها و حضور پرشور کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، مربیان از یکم خرداد ۹۸ علاوه بر نام‌نویسی اعضا در کارگاه‌ها، به اجرای فعالیت‌های متنوع دیگر پرداختند.

وی ادامه داد: مربیان در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری، به‌عنوان عاملی مؤثر در افزایش خلاقیت کودکان و نوجوانان برای غنی‌سازی اوقات فراغت، برای مخاطبان ۶ تا ۱۷ ساله خود در ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت به برگزاری کارگاه‌های مختلف می‌پردازند.

خدابخشی، کارگاه‌های نقاشی، طراحی، سفال‌گری، نوشتن خلاق، خوش‌نویسی، چرتکه، پویانمایی، عکاسی، موسیقی، رباتیک، رایانه مقدماتی تا پیشرفته، قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، کتاب، بازی و سرگرمی، تحقیق و پژوهش، گام به گام تا اندیشه، قرآن و احکام، آشنایی با حدیث و نجوم را از جمله این کارگاه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: کارگاه‌های دوره‌ای هم در برخی از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان بر اساس طرح درس ارائه‌شده توسط مربیان هر کارگاه، در ۱۲ جلسه برنامه‌ریزی شده و علاقه‌مندان درصورت تمایل می‌توانند در فصل‌های بعدی در کارگاه‌ها شرکت کنند.

تعداد کل اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ۴۳ هزار و ۶۸۶ نفر است و ۱۷۰ نفر از کودکان کار، بدسرپرست و بی‌سرپرست در مراکز کانون پرورش فکری استان خدمات آموزشی- هنری دریافت می‌کنند.

۷۳۴۲م/‏۶۱۰۳