روح الله بشارت روز سه شنبه در اولین کارگاه آموزشی یک روزه رابطان دستگاههای اجرایی، فرمانداریها و شهرداریها در خصوص دیدارهای چهره به چهره مدیران و پاسخگوی بر خط(سامانه111) در سالن شهید دادمان اصفهان افزود: در راستای دستورالعمل ابلاغیه از سوی رییس جمهوری و معاون اول ایشان به استانداریها درباره دیدارهای چهره به چهره مدیران دستگاههای اجرایی با مردم اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: هدف از برپایی دیدارهای چهره به چهره این است که در راستای منویات رهبری و بخشنامههای موجود، مردم به صورت هفتهای مدیران دستگاهها را ملاقات و مشکلات و مسائل را مطرح و جهت رفع مشکلات اقدام کنند.
مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری ادامه داد: سال گذشته در دیدارهای چهره به چهره بحث کمی موضوعات به استانداریها ارسال و راستی آزمایی و رصد در مجموعه ریاست جمهوری آغاز شده است.
به گفته وی، عملکرد دستگاههای اجرایی و مدیران استانی را رتبه بندی و شرایط آن را در کشور سنجیدیم.
بشارت افزود: در سال جاری نیز عملکرد و دستورالعمل براساس شرایط کمی است و اثربخشی و اقدامات مثبتی که دستگاههای اجرایی برای مردم انجام میدهند ارزیابی میشود.
مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری گفت: ارائه اطلاعات و آمارها توسط رابطان دستگاههای اجرایی به استانداریها در ارزیابی مدیر و دستگاه حایز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان نهاد حاکمیتی و اجرایی کشور به مدیران دستگاهها و استانداریها کمک خواهیم کرد تا در رفع و رجوع مشکلات مردم گام مهمی بردارند.
تحول در نظام اداری ضروریست
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان افزود: مهمترین مسالهای که امروز جامعه بشری با آن مواجه شده بیماری کرونا و آثار و نتایج این بیماری است.
ایوب درویشی تصریح کرد: تمامی رفتارها و تصمیمات متاثر از بیماری کرونا است که خوشبختانه مدیریت خوبی مهار و کنترل این بیماری صورت گرفت.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بیان کرد: مساله مهم سلامت عمومی توسط بیماری کرونا نشانه رفته اما وحدت و یگانگی در مدیریت بیماری صورت گرفت.
به گفته وی، در بیماری و مدیریت کرونا توافق جمعی و وحدت بین تمامی دستگاهها وجود دارد که در این راستا همراهی و همکاری خوب مردم را شاهد بودیم.
درویشی با اشاره به اینکه به مرحله مهار و کنترل بیماری کرونا رسیدیم، گفت: در حوزه پژوهش و تحقیقات اقدامات خوبی صورت گرفته که امیدواریم از نظر بیمار یابی و غربالگری اقشار آسیب پذیر به نتایج خوبی دست یابیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اصفهان با بیان اینکه جامعه هوشمند آن است که از فرصتها استفاده کند، گفت: باید در بخش اداری از تبعات این بیماری استفاده و در رفتارها تغییراتی ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه با نظام اداری مواجه هستیم که باید جامعه را به پیش ببرد، افزود: نظام اداری بخش حاکمیتی جامعه است از این رو تحول در نظام اداری باید صورت بگیرد تا شاهد بهرهوری باشیم به شرط آنکه به صورت یکپارچه با آن برخورد شود.
اقدامات مثبت ادارات به اطلاع مردم برسد
مدیرکل عملکرد بازرسی و حقوقی استانداری اصفهان گفت: گزارش دستگاههای اجرایی، فرمانداریها و شهرداریها در حوزه دیدار چهره به چهره و ارزیابی عملکرد تاکنون ناقص بوده یا فرآیند دستگاهها شایسته ارزیابی نشده است.
صادق کرمی با اشاره به دلیل برگزاری کارگاه آموزشی رابطان دستگاههای اجرایی، خاطرنشان کرد: استان اصفهان در حوزه ارزیابی دیدارهای چهره به چهره رده چهاردهم را به خود اختصاص داده که شایسته استان نیست.
وی با بیان اینکه در زمان حال با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه انتظار میرود اقدامات ادارات به اطلاع مردم برسد، افزود: باید نقاط قوت مدیران را به اطلاع مردم برسانیم یکی از مهمترین نقاط قوت این است که ارباب رجوع بداند چه زمانی میتواند با مدیر دستگاه مربوطه ملاقات کند.
به گفته کرمی، قسمت اعظم مشکلات ارباب رجوع توسط سامانه سامد پاسخگویی میشود و موارد ریشهدار به دستگاههای مربوطه ارجاع داده میشود.
وی از رابطان دستگاههای اجرایی خواست، سفر شهرستانی مدیران در دستور کار قرار بگیرد تا در این بازدیدها و دیدارها اثربخشی موثری را برای حل مشکلات مردم شاهد باشیم.
مدیرکل عملکرد بازرسی و حقوقی استانداری اصفهان افزود: باید رابطان دستگاههای اجرایی تحلیلی از آسیب شناسی دستگاهها ارائه دهند تا پیشنهادهای مناسبی برای آنها ارائه شود همچنین هر سه ماه یکبار تحلیلی از وضعیت اثربخشی دستگاه نسبت به جامعه و استان اعلام کنند.
هدف از برگزاری این کارگاه ارتقا سطح آگاهی و بینش عملکرد دستگاههای اجرایی و استفاده از تجارب کاربردی اساتید در راستای ارتباطات مردمی است.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد که در ۲۴ شهرستان و ۱۰۵ شهر ساکن هستند.
ارتباط مستقیم با مردم برای آگاهی از دغدغهها و اهتمام در رفع مشکلات آنها حایز اهمیت است، سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت(سامد) پل بدون واسطه مدیران برای پاسخگویی به مطالبه مردمی است.