۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 83839238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیدارهای چهره به چهره مدیران با مردم با جدیت ادامه یابد

سمنان- ایرنا- مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری گفت: دیدارهای چهره به چهره مدیران با مردم از سوی این مرکز مورد تاکید است و مسوولان دستگاه‌های اجرایی با جدیت به این نشست‌ها ادامه دهند.

روح الله بشارت روز سه شنبه در دیدار با علیرضا آشناگر استاندار سمنان در دفتر استانداری افزود: از سال ۱۳۹۶ و بنا به تاکید رهبر انقلاب و رییس جمهوری بر دیدارهای چهره به چهره ، برگزاری این گونه نشست ها به صورت جدی از سوی  مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در سطح دستگاه‌های اجرایی کشور پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: ارزیابی انجام شده از ادارات کل بازرسی استانداری‌های کشور در سال ۱۳۹۸ بیشتر بر مبنای کمیت و آمار اعلام شده از سوی این ادارات کل انجام شد. 

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ جهت گیری ارزیابی از ادارات کل بازرسی استانداری‌های کشور به شاخص‌های کیفی تغییر می‌کند.

سمنان استان دوم کشور در شاخص پاسخگویی

مدیر کل مرکز ارتباطات مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: بر اساس ارزیابی های دقیق انجام شده توسط نهاد ریاست جمهوری در شاخص های مختلف پاسخگویی و تعامل مستقیم با مردم، استان سمنان موفق شد با کسب رتبه بسیار خوب، پس از استان خراسان جنوبی، در جایگاه دوم کشور قرار گیرد .

وی گفت: هدف از سفر به استان سمنان دیدار با مدیران استان و قدرشناسی از زحمات انجام شده توسط مسئولان این استان است.‌

وی افزود: بسیاری از اقدامات انجام شده در اداره کل بازرسی استانداری سمنان به عنوان الگویی موفق به سراسر کشور ارائه شد.‌

مدیر کل مرکز ارتباطات مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: پیگیری امور و تسهیل اقدامات از سوی دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان بسیار خوب ارزیابی شده است.

شکایت مردم سمنان از ادارات به سه درصد کاهش یافت

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: پاسخگویی مدیران استان به مردم در طول هفته طی سه تا چهار جلسه انجام می شود.‌

قاسم شریفی افزود: سال ۱۳۹۷ درمجموع ۴۳ جلسه پاسخگویی مدیران در سامانه سامد و در سال ۱۳۹۸ تعداد ۸۲ جلسه پاسخگویی برگزار شد که از افزایش ۹۱ درصدی برخوردار است، روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ تماس تلفنی از سراسر استان سمنان با سامانه سامد برقرار و پیگیری می شود.‌

 وی بیان کرد: سال ۱۳۹۸ تماس های اقشار مختلف مردم با سامانه سامد از نظر کمیّت ۱۶۴ درصد افزایش  داشت، در سال ۱۳۹۷ تعداد ۲ هزار ۱۳۳ پیام از سوی سامانه سامد پیگیری و ارجاع شد که سال ۱۳۹۸ با ۲۶ درصد افزایش به ۲ هزار ۸۸۶ پیام رسید.

 شریفی خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۷ هشت درصد از تماس های مردم با سامانه سامد دراستان سمنان مربوط به شکایت از دستگاههای اجرایی بود که این عدد در سال ۱۳۹۸ به سه درصد کاهش یافت که نشان از رضایتمندی مردم از مدیران و دستگاههای اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸تعداد هشت هزار و ۶۳۵ نفر به صورت چهره به چهره در ۲ هزار و ۵۴۵ جلسه با مدیران استان ملاقات کردند، اضافه کرد: استان سمنان در شاخص ملاقات چهره به چهره مردم با مسئولان رتبه دوم کشور را دارد.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان بیان کرد: سال ۱۳۹۸ مبلغ ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ۳۰ میلیون ریالی به متقاضیان پرداخت شد که ۵۰ میلیارد ریال از آن توسط صندوق  کارآفرینی امید و ۳۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اختصاصی از سوی نهاد ریاست جمهوری در سایر بانکها به مردم‌ پرداخت شد.

 در حال حاضر ۱۰۰ درصد دستگاههای اجرایی استان به سامانه سامد متصل است.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha