مراغه - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار مراغه با اشاره به کلنگ‌زنی شهرک ۴۰۰ واحدی بنیاد برکت در این شهرستان گفت: با همکاری نهادها و دستگاه‌های خدمات رسان، روند اجرای این طرح سرعت می‌گیرد.

نقی مسکینی روز سه شنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح شهرک بنیاد برکت در مراغه افزود: با توجه به لزوم تامین مسکن، تسریع در اجرای این طرح می تواند زمینه ساز کاهش مشکلات اقشار کم درآمد شهرستان شود.

وی ادامه داد: هم اکنون عملیات اجرایی این طرح بزرگ عمرانی و تامین مسکن توسط بنیاد برکت و در قالب طرح ملی اقدام ملی مسکن و با همراهی و همکاری دستگاه های خدمات از جمله شهرداری آغاز شده است.

مسکینی اضافه کرد: کاهش هزینه های اجرایی و نیز همکاری مناسب نهادهای مختلف نقش مهمی در جهت کاستن از قیمت تمام شده مسکن ساخته شده برای بهره مندی اقشار کم درآمد در این طرح مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: برای تسهیل در این زمینه، مکان یابی اجرای تاسیسات زیربنایی آب، برق، گاز و مخابرات در این طرح از طریق دستگاه های اجرایی در حال انجام است.

شهردار مراغه نیز با اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه اجرای این طرح گفت: شهردرای در راستای توسعه و عمران شهری، از هیچ کوششی برای تسهیل در اجرای طرح های عمرانی دریغ نخواهد کرد.

محمدرضا احمدی افزود: اشتغال زایی و بهره گیری از ظرفیت های بومی و نیروی انسانی این شهرستان از جمله خواست های شهرستانی در این طرح بزرگ عمران است.

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز با اشاره به احداث شهرک ۴۰۰ واحدی بنیاد برکت گفت: این طرح در راستای طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان اجرا می شود.

مقصود محرم پور افزود: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکنون چهار هزار نفر در این شهرستان ثبت نام کرده که اطلاعات آنان به زودی پایش می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای تداوم این طرح نیز ۲.۳ هکتار در شهرک گلشهر برای احداث مسکن ارزان قیمت تخصیص یافته است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.