علی خانقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: در سال ۹۸، در اقدام نهضتی، آسفالت ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در دستور کار قرار گرفت که بر اساس برنامه ریزی و با همکاری راه و شهرسازی، اجرای آسفالت در هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی محقق شد.
مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل و نقل جادهای افزود: در مجموع سالهای ۹۸ و ۹۹، قرار است پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شود.
وی درباره اعتبارات طرح ابرار گفت: سال ۹۸، حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در این زمینه لحاظ شد اما با احتساب استفاده از توان و ظرفیت ماشین آلات راهداری، میزان صرف شده در راه های روستایی ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل دفتر ساخت وتوسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای افزود: در سال جاری هم، ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر، مورد نیاز است.
خانقایی با اشاره به پایین بودن میزان بهره مندی روستاییان خراسان شمالی از راه مناسب گفت: طول راه های روستای این استان بیش از چهار هزار و ۶۵۰ کیلومتر است که از این رقم، ۲ هزار و چهار کیلومتر آسفالت و ۲ هزار و ۶۴۸ کیلومتر خاکی است.
مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل و نقل جادهای با اشاره به اینکه میزان بهره مندی روستاییان خراسان شمالی ۱۰ درصد از میانگین کشوری پایین تر است گفت: باید تلاش بیشتری انجام شود تا خراسان شمالی در این شاخص به میانگین کشوری برسد.
مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل و نقل جادهای برای بازدید از محورهای روستایی و فرعی خراسان شمالی به این استان سفر کرده است.