مهاباد- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده سپاه مهاباد گفت: ۳۰۰ بسته حمایتی بین خانواده معزز شهدا و پیشکسوتان جهاد و شهادت این شهرستان توزیع شد.

سرهنگ منوچهر مودبی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰۰ بسته از بسته‌های توزیع شده توسط هیات رزمندگان اسلام و ۲۰۰ بسته نیز به همت فرماندهی سپاه مهاباد تهیه و بین این خانواده‌ها توزیع شد.

وی ادامه داد: ارزش هر بسته بالغ بر سه میلیون و شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، چای و حبوبات  است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه مهاباد عنوان کرد: مسوولان و خیران این شهرستان باید به فکر جبران ضررهای اقتصادی خانوارهای بی‌بضاعت به علت تعطیلی روزهای اخیر باشند و گوشه‌ای از ارزاق سفره شهروندان کم‌درآمد را تامین کنند.

سرهنگ مودبی با بیان اینکه سپاه در بحران بوجود آمده هرچه در توان دارد و با همه امکانات آماده خدمات‌رسانی برای کنترل شیوع بیماری کرونا و مقابله با آن در سطح جامعه است، افزود: تاکنون بیش از هفت هزار بسته معیشتی در پنج مرحله در بین نیازمندان مستحق این شهرستان توزیع شده است. 

همزمان با شیوع و همه‌گیر شدن بیماری کرونا تمامی فعالیت اصناف، بازاریان و واحدهای تولیدی در مهاباد همچون سایر مناطق کشور تعطیل و موجب شد بسیاری از کارگران و افراد روزمزد با قرنطینه شدن درخانه درآمد روزانه خود را از دست بدهند. 

خیّران مهابادی در مجموع تاکنون ۸۰ میلیارد ریال برای مقابله با گسترش ویروس کرونا، تامین تجهیزات بیمارستانی و تهیه بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند کمک اهدا کرده‌اند.

پنج‌هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی هم‌اکنون با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و ۵۰ دانش‌آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.

مهاباد دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت است.