سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: شیوع موج جدید کرونا بر اساس گزارش ها در استان‌هایی مشاهده شده که پیک قبلی کرونا را تجربه نکردند و بر این اساس شیوع پیک دوم کرونا در استان سمنان منتفی است.

علیرضا آشناگر روز شنبه پس از شرکت در نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با حضور رییس جمهوری و استانداران به صورت ویدیو کنفرانسی به خبرنگاران اظهار داشت: شاهرود و میامی در وضعیت سفید و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارد و شیوع کرونا در استان در وضعیت ثبات قرار دارد و آمار نگران‌ کننده نیست.

وی بیان کرد: استان سمنان در موج اخیر شیوع کرونا کمترین آسیب را دیده است و انتظار می‌رود با همکاری مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وضعیت ثبات رو به بهبودی بیشتری رود.
وی افزود: تاکید رییس جمهوری رعایت یکپارچگی و ضرورت همکاری سران قوا برای موفقیت در تامین سلامت مردم است.
آشناگر اظهار داشت: برای بازگشایی مناطقی که قرمز نیست و در وضعیت سفید قرار دارد در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شد.
استاندار سمنان تصریح کرد: براساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تالارهای پذیرایی در مناطق سفید با ۵۰ درصد ظرفیت اجازه بازگشایی دارند.
وی یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
آشناگر خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با محدودیت برای بازدید عموم و امکان بازدید تنها برای اهل فن و متخصصان مجاز است.
استاندار سمنان اظهار داشت: باتوجه به اینکه وضعیت شهرستان‌های مختلف یک استان از لحاظ شیوع کرونا یکسان نیست در ستادملی مدیریت مقابله با کرونا درخواست اختیارات جدید برای استانداران مطرح و قرار شد در نشست بعدی اختیارات احصا شود.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ۲۳ خرداد، ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۶۵۹ نفر رسیده است.