سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز به همکاری و نقش تاثیرگزار اصحاب رسانه در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: خبرنگاران یاران بی ادعای مقابله با بیماری در این شهرستان هستند.

کامیل کریمیان شامگاه یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه سقز با بیان اینکه خبرنگاران نقشی ارزنده در جلب مشارکت و همراهی مردم برای پیشگیری و مقابله با کرونا داشتند از تلاش آنان در همراهی با مسوولان و تشویق مردم به همکاری قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در خط مقدم جنگ با کرونا در کنار مردم و مسوولان بودند و راه ناهموار مقابله را هموار کردند، اظهار داشت: خبرنگاران رسانه در سقز از اولین روزهای شیوع کرونا با تشکیل اتاق فکر با تولید برنامه و محتوا، برای پیشگیری از شیوع این بیماری در آگاه سازی مردم، کمک به ترویج شعار در خانه ماندن، همکاری با کمپین ها نقشی اساسی داشتند.

کریمیان با اذعان به کمبودها در بحث مقابله، پیشگری و کنترل کرونا در شهرستان اضافه کرد: به دلیل ناآشنا بودن سیستم درمان، مدیریت ستاد بحران، دستگاه های اجرایی و مردم با شیوه برخورد با این بیماری کاستی هایی در اوایل شیوع آن وجود داشت ولی مشکلات به مرور کم و اوضاع کنترل شد.

وی هیات امنایی کردن کمپین ها، تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده ارزان، تلاش برای توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی به صورت عادلانه توسط نهادهایی از جمله ارتش، سپاه، اداره تبلیغات اسلامی و بخش دولتی را از اقدامات اجرا شده برشمرد.

فرماندار ویژه سقز به زمان قطعی افتتاح بیمارستان شفا و جذب نیروهای خدماتی اشاره کرد و افزود: این مرکز درمانی در حال تجهیز است که در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری می‌رسد و نیروهای خدماتی که در حال حاضر در این مرکز کار می‌کنند موقت هستند ولی نیروی جدید از طریق فراخوان جذب می‌شود.

کریمیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه ۹۸ و بیان اینکه وظیفه برگزار کنندگان حفاظت از آرای مردم بود، یادآور شد: در این عرصه نیز خبرنگاران با رعایت بی طرفی، بر اساس اصول و اخلاق حرفه ای خود عمل کردند.

راهبرد خبرنگاران تسریع در اگاه سازی مردم برای کرونا است

رییس نمایندگی خانه مطبوعات در سقز هم نقش اصحاب رسانه را در زمان شیوع کرونا، کمک به سلامت شهروندان و مدیریت بحران و تشکیل اتاق فکر رسانه با حضور رییس ستاد مدیریت بحران را در این راستا برشمرد.

فردین مصطفایی با بیان اینکه راهبرد اصلی خبرنگاران، تسریع در اطلاع رسانی به مردم و آگاه سازی برای پیشگیری از این بیماری است، پیشنهاد داد تا مرکز بهداشت به صورت جدی بر بیماران و خانواده‌های آنان نظارت داشته باشد.

در این نشست، خبرنگاران نیز از همکاری صمیمانه فرماندار ویژه و مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز و حضورشان در اتاق رسانه مقابله با کرونا تشکر کرده و بر امهال وام های بانکی، ادامه کمک به اقشار آسیب دیده ناشیگی از کرونا، جذب تجهیزات پزشکی، تسریع در افتتاح بیمارستان شفا و شفاف سازی میزان کمک های کمپین ها تاکید کردند.

خبرنگاران با ابتکار عمل برای گذر از بحران کرونا تلاش کردند

کارشناس روابط عمومی فرمانداری ویژه سقز هم با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا، خبرنگاران با در دست داشتن ابتکار عمل، برای پشت سرگذراندن هر چه سریعتر و کم هزینه تر بحران و بازگشت به زندگی عادی مردم تلاش کردند.

ابراهیم محمدحسینی بر ضرورت توجه به مدیریت اطلاع رسانی بحران، ضرورت مستندسازی تجربیات برخورد و مقابله با کرونا با توجه به بحران خیز بون شهرستان سقز، ادامه تلاش های رسانه ها برای آگاه سازی و حساس سازی برای رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

این کارشناس روزنامه نگاری، استراتژی رسانه ها در شهرستان سقز در برخورد با بحران کرونا را مناسب و در راستای روشنگری اجتماعی و پاسخگویی مسوولان توصیف کرد.  

محمدحسینی کشف، شم، خلاقیت لحظه ای و عملیات منظم و گام به گام با شیوه های از پیش اندیشده شده را از مهارت‌هایی دانست که در زمان کرونا در سقز توسط ستاد مدیریت بحران به ریاست فرماندار و خبرنگاران دنبال شد و بر ادامه این روند تاکید کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ظهر یکشنبه ۲۵ خرداد در مجموع ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.