اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: ۲ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پارسال در این استان پرداخت شد که چهار هزار و ۲۶۲ فرصت شغلی به دنبال داشت.

«حجت‌الله کاظمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان مرکزی پارسال در قالب ۲ هزار و ۲۸۴ طرح پرداخت شد که نسبت به سالهای قبل رشد چشمگیری دارد.

وی ادامه داد: از آغاز اجرای طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی در سال ۱۳۹۶ تا کنون ۲ هزار و ۳۳۴ طرح با تسهیلات ۲ هزار و ۷۱ میلیارد ریال در استان مرکزی مصوب شده که از این تعداد یک‌هزار و ۳۴۵ با تسهیلات ۵۸۱ میلیارد ریال مربوط به مددجویان نهادهای حمایتی است.

 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی اظهار داشت: مجموع سهم استان در تسهیلات اشتغال روستایی سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال است که تاکنون سه‌هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به بانک‌های استان اختصاص یافته است.

کاظمی نسبت تسهیلات جذب شده به تسهیلات تخصیص یافته در سال جاری را بیش از ۸۷ درصد اعلام کرد و گفت: اولویت فعالیت دولت تدبیر و امید در روستاها توسعه مشاغل پایدار و درآمدزایی است و در این راستا لایحه اشتغال پایدار با استفاده از صندوق توسعه ملی تصویب شد.

۳۲۹ هزار نفر از یک میلیون ۴۲۱ هزار نفر جمعیت استان مرکزی، در روستاها ساکن هستند.